sanningen

Alla inlägg under december 2012

Av sannigen - 20 december 2012 21:49

Det var ett tag sen och vi har kommit hem bra och allt. Men alla vi 3 har fått en hemsk magsjuka, vi har vairit inne på akuten minst 1 gång var och vi är fast i ett "smittrum" vi har fått en väldigt smittsam bakterie. Skulle bara tala om det. Men jag är snart tillbaka :)

Av sannigen - 10 december 2012 22:29

Det är många som frågar om vi har kännt av oroligheterna här i Egypten. Ja det har vi gjort och jag var rejält rädd när vi landade och åkt igenom där dom demonstrerade, fast den var väldigt liten och var på ungefär 50 personer.Trodde dom skulle börja hoppa på limousinen vi åkte med, ville överraska mina syskon. Men dom lätt oss åka förbi. Vi är på en semesterort och är väldigt övervakade, flera vakter går runt området vi bor på beväpnade.Jag har ställt in några utflykter för jag vill verkligen inte riskera något. Så länge vi håller oss inom hotel området som är väldigt stort med affärer pooler restauranger osv så är vi säkra och kan njuta av våran semester som snart tar slut.

Av sannigen - 6 december 2012 11:12


Hej! Här kommer väldigt soliga och varma hälsingar från Egypten. Vi landade klockan 14 här i Egypten i Tisdags, flygresan gick bra. Mina små syskon är vana vid att flyga så dom hade jätte roligt. Visste att hotellet var väldigt fint men lyxigt men inte såhär! Man känner sig verkligen som en drottning här och mina syskon verkligen älskar det. Dom är just nu på bamse klubben. Dom ville mest se hur det var, tror kanske att det mest är för min lilla syster och att min lille bror tycker det bara är löjligt men det återstår att se. Återfår dom vid 13 så jag passar på att blogga lite. Imorgon ska vi göra en jätte spännande utflykt som jag inte har berättat än för dom. Vi ska åka och snorkla i en jätte gammal gråta, där man ser rakt ner. Sen har jag ganska många överraskningar som jag ska skriva om sen. Vi har det jätte bra här nere, jag har saknat dom så mycket och nu tar jag ikapp tiden vi har missat och skapar jätte fina minnen. Dom är jätte duktiga och lyssnar som små änglar. När jag får tillbaka dom så ska vi nog äta lunch sen blir det nog poolen eller stranden. Dom gillar faktiskt mer stranden, men min lilla syster får jag bära ner till stranden för hon tycker sanden är för varm fast hon har skor på sig. Vill nog bara ha kärlek från sin stora syster och det ger jag mer än gärna. Dom vill jätte gärna kramas och pussas, faktiskt mest min lillebror. Han kan kommer fram och bara ge en puss och sen hoppa i poolen. Min lilla syster gillar att sitta i knät och säga att jag är så fin och att hon älskar mig. Kan inte ha mer underbarare syskon fast självklart blir saknaden starkare efter Johan men jag försöker inte tänka så mycket på han utan ha kul med min syskon som jag har kvar.Ni får ha det bra, så bloggar jag när jag har tid. Puss!

Av sannigen - 2 december 2012 10:21

Godmorgon, idag är det första advent och min önskan bliv faktiskt sant. Ingen första advent utan snö! Det är så vitt ute att jag får ont i ögonen. Nu är det ju några dagar sen jag skriv och det blir så för mig. Jag kan vara jätte aktiv i 2-3 dagar sen inte vara aktiv på 5 dagar men det kommer förbättras. Men det är en del av min deperation och ångest osv.



Jag ska snart åka hem till mamma och pappa och baka. Vi har alltid det som tradion att varje advent, första,andra,tredje,fjärde att vi samlas och bakar och äter gott. Min favorit på jul när det gäller kakor osv är helt klart saffranskaka och allt med saffran i. Men jag är lite orolig för hur det ska bli med pappa när vi träffas. Det är jätte spänt mellan oss. Som jag har skrivit så känns det som om han skämms för mig, att jag inte är "normal" utan har min sjukdom och är inte världens gladaste människa. Och att han skämms för att Johan var narkoman och tog livet av sig. Allt ska vara så fint ut åt men han kan inte ens stöta sig egen dotter. Jag är iaf glad att han beter sig som en pappa gentimot  mina småsyskon. Men min mamma är den underbaraste, hon är ett fantastiskt stöd och hon skäms inte tvärtom, hon vill berätta sin/våran historia och hjälpa dom som har förlorat ett barn eller har ett barn med psykisk ohälsa.


Ëftersom jag inte har träffat mina syskon så mycket som jag önskat i sommar eftersom jag liggat inne på behandlingshem för deperation och ångest ja ni vet. Så har jag bokat en sista minut resa. På Tisdag åker jag och min fina lillasyster och fina lillebror till Egypten. Har bokat ett jätte lyxigt barn hotell och vi stannar där tills på Torsdag, vi är där 9 dagar och åker klockan 6 på Torsdags kväll hem. Det här kommer bli så bra, bara vi 3 och vi kommer ha så kul. Min lillebror är 12 och min lillesyster är 9.


Nu ska jag göra mig i ording. Jag och Fido har varit ute i nästan 2 timmar och lekt i snön. Han älskar snö och blir som en valp. Men jag skriver senare, puss!

Presentation


Tack för att du tittar in :) Jag är en tjej som skriver en anonym blogg för jag orkade inte med alla perfekta bloggar och måste få skriva av mig.

Omröstning!


Bloggextra.se

Översätt



Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Saknar dig


Ovido - Quiz & Flashcards