sanningen

Alla inlägg under februari 2013

Av sannigen - 26 februari 2013 20:47

Jag hoppas din förstår min frånvaro. Änn en gång har min sjukdom och depression tagit över och jag mår djävulskt dåligt och jag orkar inte blogga. Jag orkar knapt prata med min egna kille så ni förstår hur illa det är.

  


Iaf tänkte jag ge er tips. Det är många som rakar sig intim (känsorganen) och så får man dom där röda prickarna och det svider jag har faktiskt väldigt bra tips mot det. Du ska helst raka dig när du duschar eller badar för det första och raka medhårs annars blir det garanterat ireterat. När du börjar raka dig tar du på RFSU Easy Shavin som gör det väldigt mycket enklare att raka och det glider bättre. Efter rakning tar du på RFSU Nice n´cool som motverkar just röda prickar och du får en skön kännsla och inte den där irreterande. Men många använder den bara efter rakning och det har jag upptäckt att det inte funkar så bra. Så jag tar på direkt efter rakning och i 2-5 dagar efter. Säg att jag duschar på morgonen då tar jag på då och på kvällen och håller på så tills jag ser och känner att det är okej.



Det lättaste vore att inte raka och det är helt upp till en själv absolut, jag säger inte att ni måste raka utan ger er ett tips om ni vill och gör :)


 


Av sannigen - 26 februari 2013 20:47

Jag hoppas din förstår min frånvaro. Änn en gång har min sjukdom och depression tagit över och jag mår djävulskt dåligt och jag orkar inte blogga. Jag orkar knapt prata med min egna kille så ni förstår hur illa det är.

  


Iaf tänkte jag ge er tips. Det är många som rakar sig intim (känsorganen) och så får man dom där röda prickarna och det svider jag har faktiskt väldigt bra tips mot det. Du ska helst raka dig när du duschar eller badar för det första och raka medhårs annars blir det garanterat ireterat. När du börjar raka dig tar du på RFSU Easy Shavin som gör det väldigt mycket enklare att raka och det glider bättre. Efter rakning tar du på RFSU Nice n´cool som motverkar just röda prickar och du får en skön kännsla och inte den där irreterande. Men många använder den bara efter rakning och det har jag upptäckt att det inte funkar så bra. Så jag tar på direkt efter rakning och i 2-5 dagar efter. Säg att jag duschar på morgonen då tar jag på då och på kvällen och håller på så tills jag ser och känner att det är okej.



Det lättaste vore att inte raka och det är helt upp till en själv absolut, jag säger inte att ni måste raka utan ger er ett tips om ni vill och gör :)


 


<3

Av sannigen - 25 februari 2013 23:07

Av sannigen - 22 februari 2013 18:16

Hej idag ska veckans ämne handla om mitt självhat och orespekt mot mig själv. Jag tänkte att jag skulle ta upp det efter andra viktiga ämnen men eftersom jag mår väldigt dåligt idag. Idag är en sån dag då min deperation har tagit över så skriver jag det nu för det är bättre än att jag skriver när jag mår bra och sen mår dåligt efter jag skrivit det. Så nu behöver inte oroa er för att det inte ska komma dom ämnena ni röstade fram.



Mitt självhat började vid 14 års ålder då man faktiskt blir medveten om hur en tjej ska se ut och vara. Det är den vanligaste åldern att få självhat. Vad är det då jag menar med självhat? Jo för mig är det när man hatar sig själv, inte ser något som är bra med en själv. Att man är så värdelös,oälskad och fruktansvärt ful och tjock. Det värsta du kan göra i åldern 14-15 när du är som kännsligast är det jag gjorde, jämföra dig själv med alla. Jag var inte tillräckligt snygg, hade ingen fin färg på ögonen dom var får små, mina öron stod ut, mitt hår var för slitet, min kropp bliv aldrig som jag ville, jag kan forsätta i evigheter. Jag ville bara döda mig själv, varför var jag så äcklig för? Ingen kan väl älska mig, inte ens vara i närheten av att gilla mig? Jag sjönk ner när jag gick, kunnde inte gå rakt för jag skämdes över att vara jag. Pratade så tyst jag bara kunnde, för jag förtjänade inte att bli tiltalad eller att tiltala. Jag bar kläder som var 2 storlekar för stora, allt för att inte visa vilken tjock och äcklig kropp jag hade och för att dölja mina ärr jag gjort på mig själv. Jag bar 10 lager smink på mig, för att ingen skulle misstänka att jag mådde dåligt. Jag åt ingenting, för jag förtjänade inte att äta. Det här var bara några av massor med saker jag gjorde och kännde under den här perioden. Det var så tufft att hata sig själv så mycket, jag gick sönder mer och mer för varje minut.



Jag har gått i terapi så många år för det här och delvis är det borta. Jag kan stå framför min spegel och säga och tycka: Fan jag ser bra ut idag. Jag ser mina fördelar istället för mina nakdelar. Jag vet att min kropp ser bra ut och är normal. Men mer än så inte, jag är bara en vanlig vanlig medelmåtta. Inte killarnas första val och inte heller dröm tjejen. Men jag jämför mig fortfarande och ibland kan jag säga att jag ser bättre ut men för det mesta så är jag fulare.



Mitt bästa tips är att du skriver upp allt du är bra på, det finns något jag lovar. Ett exempel är att jag lyckas få in en fot i tränings branchen och att jag har ett eftertraktat gym. Det är alltid något som gör dig speciell, ingen annan är som dig. Tex, en tjej kan vara så mycket finare än dig MEN du har en så mycket finare personlighet. Allt hänger inte på utsende.

 

Av sannigen - 20 februari 2013 20:08

Nu är jag hemma! Jag kom hem igår och det är så skönt att vara hemma, se på sin egen tv och ligga i sin egna säng och soffa och inte blir störd. Jag har skickat i väg killen att köpa massa saker till mig. Chips med dipp, dricka, chocklad och smågodis. Ja det märks att jag börjar återhämta mig och då tycker jag att jag får una mig massa godsaker. Det är ren tur att jag är personligtränare för annars hade jag haft sjuklig fetma kan jag lova. Jag älskar mat och godis och allt du kan tänka dig. Jag ska iaf försöka skriva ett veckans ämne på Fredag hade jag tänkt för att få igång bloggen igen. Tänk att jag faktiskt att saknar att blogga när jag inte gör det, tummen upp!

:)

Av sannigen - 17 februari 2013 20:43

Hej! Nu ligger jag här med en av avdelningens datorer. Operationen gick hur bra som helst och som tur var kom jag undan med 4 tithål så det känns skönt. Dom fick bort cystan som var oerhört stor och jag har inget ont nu förutom att jag är jävligt öm men det ska man vara efter en sån här operation. Och feber börjar läga sig så det är jätte skönt. Imorgon kanske jag får åka hem eller på Tisdag det återstår att se. Jag spydde upp idag filen dom gav mig, och dom släpper inte hem mig förän allt funkar normalt. Men dom trodde det beroende på att jag inte "tål" narkosen. Men jag skriver så fort jag är hemma och inte är så öm :)

Av sannigen - 15 februari 2013 20:03

Hej allihop här kommer ett inlägg från sannigen då hon ligger på sjukhuset.

Ja ni hörde rätt, jag är återigen på sjukhuset. Räcket det inte med att jag fick ligga här efter Egypten resan? Nej tydligen inte. Min pojkvän fick nog inatt och körde in mig till akuten. När jag kom in så hade jag 39,8 i feber och hade så grymt ont. Nu ska jag opereras klockan 9, varför? Jo cystan har inte spruckit utan har vuxit och nu går det inte längre. Har allt för ont och har allt för hög feber. Så dom hoppas på att det ska gå att komma undan med cr 3-4 tithål. Jag hoppas verkligen det för i mitt yrke där jag visar upp min mage ganska mycket skulle det vara väldigt svårt för mig att ha ett stort ärr. Önska mig lycka till nu så ska jag försöka blogga när jag orkar. Jag ska tilläga att cystan inte är farlig, innehåller ingen cancer eller något. Utan det är en helt vanlig cysta som jag har haft problem med sen jag var 15. Har skrivit om det förut och cystor gillar mig men dom är min största fiende. Ha en bra helg!

Presentation


Tack för att du tittar in :) Jag är en tjej som skriver en anonym blogg för jag orkade inte med alla perfekta bloggar och måste få skriva av mig.

Omröstning!


Bloggextra.se

Översätt



Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Saknar dig


Ovido - Quiz & Flashcards