sanningen

Direktlänk till inlägg 17 juni 2012

Jag har BORDELINE!

Av sannigen - 17 juni 2012 13:41

Detta är något jag aldrig troode jag skulle skriva, fanns inte ens i min vildaste fantasie. Men jag har tydligen Borderline, fick detta besked i Fredags. Läkarna som jobbar här som är väldigt professionella och har utret mig ända sen jag kom hit och nu har dom kommit fram till att jag har Borderline Personlighetstörning. Va fan jag har inte någon jävla störning! Jag mår bara så sjukt dåligt men för det betyder det inte att jag har en störning. Jag kan inte få in det ovaset hur mycket dom försöker och jag försöker.


Så fort jag började prata och berätta om mitt liv så förstod dom väl ganska snabbt att jag hade någon störning. Jag har depressioner hela tiden, och det är ganska ovanligt. Oftast så brukar depersionerna komma och gå men jag har haft det ständigt sen jag var 15 drygt. Men jag växlar enormt mycket i humöret, en timme kan jag vara jätte ledsen och nästa timme besgera världen. Läkarna menar att när jag får utbrott så är det då jag skadar mig själv, och det är utrbrott av ångest och pannik som det svartnar. Jag har skrivt förr om hur pannik och ångest sköljer över mig, det blir svart och jag vet inte vad jag gör utan jag vill bara fly. Och jag har nog haft Borderline sen jag var ett barn för dom tror att detta är grunden för mitt enormt stora självhat. För instablietet i självbild och identitetskänsla är mycket stor del i denna sjukdom.

Jag lever oerhört mycket på gränsen, jag kan närsomhelst må så dåligt att jag gör vad som helst för att ta mitt liv. Jag känner också en så stor tomhetskännsla och oftast känner jag mig ensmaste i världen. När jag beskriv allt det här så är det ganska uppenbart för mig själv att jag har Borderline men  det är så sjukt svårt.


Har du någon efarenhet av detta eller är det så att du till och med har Borderline? Jag behöver all infomation från människor som vet hur detta funka och vet hur det är att leva med detta. Det är inte samma sak att få infomation från läkarna. Tack så jätte mycket på förhand.



Känner mig så inlåst!


    

 
 
Ingen bild

Sandra

17 juni 2012 14:47

adda mig på msn SandraL@live.se eller fb Sandra Lindström

skulle vilja prata med dig om din blogg och det du skriver.
Kramen

sannigen

17 juni 2012 14:58

jag addar dig på msn. kram

 
Elina

Elina

17 juni 2012 17:15

hej! jag har borderline, så jag vet precis hur det känns och kan vara..
jag fick diagnosen 2010, och det är fortfarande lika svårt att förstå.. du får gärna lägga till mig på msn om du vill

fiinastee_176@hotmail.com

kram

http://eelinabbergstrom.bloggplatsen.se

 
Isabella

Isabella

17 juni 2012 18:07

Hej! Jag har inte borderline, däremot Bipolär syndrom typ 2. Jag vet hur det är att försöka acceptera sin diagnos, och att ha det jobbigt. Depressioner osv. Fy fan. Jag har tyvärr inte accepterat min sjukdom helt än, lärt mig hantera den osv. Jag fick diagnosen i Februari, så det är inte så lång tid. Jag kan inte komma med toppen råd såklart. Men jag kan Förstå!!

Kram Bella

http://bellanaken.bloggplatsen.se

 
tina

tina

17 juni 2012 19:35

har själv Borderline och man måste kämpa utav bara helvete , men antar att dom pratat med dig om att det finns en behandling som heter DBT vilket är en grupp där man träffas och pratar och får lära sig hantera känslor och hur man kan få bort självskadebeteende, har själv gått där vilket hjälpt mig mycket , doch har jag ångest och så fortfarande. står en del saker om borderline och annat, och mitt senaste inlägg på min blogg har en video om borderline ,
behöver du någon att prata med så kan du adda mig på nomorepain@hotmail.se

http://tiniscarlsson.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Elin

17 juni 2012 21:05

Hej!
Jag känner igen mig så otroligt mycket i det du skriver. Jag har i ett års tid börjat förstå att jag har borderline, även fast jag bara är 15 och inte har någon riktig diagnos. Nästa vecka ska jag ta mitt första steg imot en diagnos och behandling, för jag har som du både självskadebeteende, depressioner och självmordstankar. Men jag tänker såhär, en diagnos förändrar ju inte vem man är. Du är samma person som innan. Jag tror att det är lätt att man klassar sig själv som sjuk eller som en ny person, både positivt men främst negativt. Du frågar hur det är att leva med detta, men faktum är att du själv vet mycket mer än du tror. Du har ju levt med detta en längre tid, eller hur. Det jag är rädd för är att samhället ska behandla en annorlunda när man berättar att man har en störning, och det pendlar ju från person till person. Nu blev det mycket text här, men jag vill bara säga att det är första gången jag är inne på din blogg och jag vet inte vem du är. Men låt inte diagnosen förstöra något, för nu när du vet varför du mår som du mår, så kan du ju motverka det och det kan bara bli bättre eller hur :-)
Se det positivt, även fast det är svårt ganska ofta, jag vet hur det känns. Jag finns alltid på mail på elin@narehag.se om du vill skriva en rad.
Kram och ta hand om dig!

sannigen

13 juli 2012 13:39

Tack snälla snälla du! Det här fick mig verkligen att tänka om !

 
Smile

Smile

22 juni 2012 11:40

Glad midsommar!

http://smile-big-smile.blogspot.com

 
Ingen bild

mig

23 juni 2012 14:23

Jag är en tjej på 13 år och jag vet exakt vad det är, min läkare o några andra läkare pratade om just Bordeline, men har inte den diagnosen, utan de har nu än så länge stalt, panik ångest och jag äter antideprissiva (stav), är väldigt liten liksom är bara ett barn o du är mycket äldre men skicka ett mail till mig om du vill skriva någon gång!

 
Ingen bild

Maja

14 juli 2012 09:50

Hej jag har nog inte Broderline men jag har en enorm sorg i mitt hjärta för min mormor dog då jag var sju och jag har aldrig träffat min morfar han lämnade min mamma som liten och min farfar dog för ca 2 år sedan det ända jag har kvar du är min farmor.

 
Ingen bild

Sara

14 juli 2012 18:26

Hej, jag har det bara jätte jobbigt nu och läser din blogg ofta och har gjort det länge, jag har kommit in på sånna tankar men sånt accepteras inte i min familj då jag har väldigt svårt med mat aldra hellst på morgonen och ditt senaste inlägg om din pappa känns typ lite som mig fast ändÅ inte, svara på detta med din mejl så ska jag mejla dig

sannigen

27 augusti 2012 19:47

HEJ Sara min mejl är: sannigen@hotmail.com

 
Ingen bild

Sara

14 juli 2012 18:28

Hej jag är fjorton är och tjej glömde jag säga

 
Anna

Anna

28 januari 2013 18:41

Personer med emotionellt instabil personlighetsstörning är som orkidéer, de behöver särskild omvårdnad, de är inte som maskrosor som kan växa var som helst, hur som helst. Orkidéer är personer med extra tunn hud. Allt som händer runt omkring sugs in i själen på ett sätt som inte de flesta andra gör, man tar åt sig. Känner mer och större, det blir katastrofer av väldigt små saker. Allt blir förstört. Man hatar sig själv för att det blir så där jämt och det känns som att ingen tycker om en. Självskadandet blir ett sätt att reglera ångesten på.

Det viktigaste att förstå är att detta ofta går över. Man lär sig efter hand att reglera sina känslor. Det går att få ett helt vanligt liv. Det gäller att hitta balansen mellan att nå sina mål, bibehålla sina relationer och bibehålla sin självrespekt.

Du är samtidigt inte din diagnos; du kan inte skylla på att det är "borderline" som orsakar ditt dåliga mående. Du kan ta kontroll över dina känslor och tankar, du måste ta kontroll över ditt eget liv. Emotionellt instabil personlighetsstörning är en diagnos som du kan bli frisk ifrån, bara du lär hantera dig själv

Jag menar; jag har ju gjort det, jag vet att jag är känsligare än vad andra är men det är jag som bär ansvaret för att jag själv ska må bra; inte nån jäkla diagnos ;-)

Önskar dig allt gott!

http://medhjulen-pajorden.blogspot.se

sannigen

28 januari 2013 20:18

Tack underbara Anna, jag har absolut nästan ingen kontakt med andra människor som har borderline och det är så skönt att hittat dig som faktiskt har det och få se det från din syn och jag håller med precis!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sannigen - 20 april 2013 16:50

Jag mår bra efter omständigheterna. Mamma börjar må bättre och återhämtar sig fint och det gör våran familj med. Sen Johan dog så har vi varit splitrade på något sätt och det här har varit som en väckarklocka för oss alla och vi har börjat om från bö...

Av sannigen - 20 april 2013 16:43


Bloggen är väldigt lagd åt sidan för mig och jag vågar inte riktigt gå in och kolla statistiken för jag tror jag har förlorat för många av er läsare kanske till och med er alla, för jag har lovat mer och mer inlägg att jag ska bli med aktiv och jag h...

Av sannigen - 5 april 2013 13:39

Hej på er. Nu har jag lite tid och ork att försöka få ur mig ett vettigt inlägg, skriv ett inatt som aldrig publicerades för det var väldigt rörigt och osammanhängande. Som jag skriv har min mamma fått en hjärtattack och det är för 19 dagar sen och d...

Av sannigen - 30 mars 2013 11:53

Hej på er, om jag nu har några läsare kvar. Jag vet att jag har lovat gång efter gång att bli mer aktiv och skriva mer det har jag försökt det svär jag på, men det händer saker hela tiden som gör att jag har svårt att orka blogga svårt ens att kunna ...

Av sannigen - 12 mars 2013 22:22

Åh herregud vilken usel bloggare jag är! Men ni vet varför och det tycker jag gör min blogg lite charmig. Jag börjar återhämta mig från det svarta eller vad jag ska säga, jag kan inte säga att jag återhämta från min deperation för det gör jag verklig...

Presentation


Tack för att du tittar in :) Jag är en tjej som skriver en anonym blogg för jag orkade inte med alla perfekta bloggar och måste få skriva av mig.

Omröstning!


Bloggextra.se

Översätt



Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Saknar dig


Ovido - Quiz & Flashcards