sanningen

Alla inlägg den 17 november 2012

Av sannigen - 17 november 2012 12:23

För ett år sedan idag så bliv mitt liv ljusare och jag gladare. Idag för ett år sedan så åkte jag och min morbror och kollade på en valp som han egentligen skulle köpa men som inte gick. Hans vän var uppföddare men eftersom min morbror fick ett jobb cr 5 mil härifrån så kunnde han inte köpa valpen men tyckte valpen skulle passa mig väldigt bra. Direkt när jag fick se alla valparna så fastnade mina ögon på en speciel valp som låg brevid sin syster och gossade. Alla andra förutom den här valpen kom fram men han låg kvar och viftade på svansen och när jag mötte hans ögon så var det kärlek vid första ögonkasstet. När jag fick upp honom till mig så var det som en elektriskstöt i hela kropopen det känndes som om jag verkligen hade hittat min tvilingsjäl i en hund. Jag sa direkt att jag skulle köpa hunden och så bliv det.


Kan inte beskriva i ord hur mycket Fido har gett mig, han är en så stor del av mitt liv och min lilla bebis. Det har varit tuff att vara ifrån honom när jag låg på psyket men på den privata kliken så fick jag ha honom och han ger mig så mycket tröst och styrka. Jag har med honom till jobbet också. Jag var först bered på att han skulle va på hunddagis men ingen av våra anställda är pälsallergiska och ville gärna ha en hund hos oss. Han är världens glädjespridare och ligger i reseptionen så alla kan se honom och klappa. Men självklart finns det folk som trännar hos oss pälsallergiker så då får han vara i kontoret.  Haha en rolig sak är när jag springer på löpban så sätter jag på ett brevid mig så springer han upp på den och springer tsm med mig. Han är så lojal och han älskar att vara med människor. Och framförallt så lyssnar han så bra, han ligger där jag säger att han ska ligga tills jag säger att han kan gå bort därifrån. Jag kan ha lös honom när jag är ute trots att det går förbi andra hundar. Han är en toppen hund som älskar att få och ge kärlek.



 

Av sannigen - 17 november 2012 12:02

   Hej! Har en jätte tråkigt städdag :( Så just nu tar jag en paus från städandet. Jag hatar verkligen att städa men älskar hur snyggt det blir. Eftersom jag har en hund Fido och han håller på att få vinterpäls så fäller han något sjukt. Får typ damsuga 2 gånger om dagen!  Och självklart som valp så lärde jag honom att ligga i soffan och sägen så ni kan ju bara tänka er hur hårigt det är hemma hos mig. Deustom så är han inte så tuff som han ser ut, jätte rädd för damsugaren. Han hoppade till och med upp på bordet en gång när damsugaren startade och han låg och sov.


Idag jobbar jag inte men imorgon. Imorgon har vi ett speiclet event på mitt gym som vi planerat ett bra tag.Som kommer bli riktigt riktigt bra och som kommer locka mer som vill tränna hos oss. Jag kan avslöja så mycket men.


Nu ska jag forsätta med mitt tråkiga städande, men det är ett plus att ha sin favorit musik på högsta volym ;)



Presentation


Tack för att du tittar in :) Jag är en tjej som skriver en anonym blogg för jag orkade inte med alla perfekta bloggar och måste få skriva av mig.

Omröstning!


Bloggextra.se

Översätt



Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Saknar dig


Ovido - Quiz & Flashcards