sanningen

Alla inlägg under mars 2012

Av sannigen - 25 mars 2012 11:45

 
Av sannigen - 24 mars 2012 11:45

 
Av sannigen - 23 mars 2012 11:45

 
Av sannigen - 23 mars 2012 11:45

 
Av sannigen - 21 mars 2012 18:49

Jag har upptäckt en sak som gjorde så ont i mig och riv upp så många gammla sår. När jag googlade på självmord så är nästan allt som kommer upp  är sidor med hjälp och tips för hur man tar sitt liv och inte sidor med hjälp och tips om hur man överlever. Vad fan är det här, är det här ett skämt eller? Jag tror verkligen inte att  människor som ligger bakom dom här sidorna tänker till ordentligt. Vill du verkligen vara en hjälpande hand till att en människa tog sitt liv istället för att vara en hjälpande hand till att en människa liver? Det är många som hetsar andra till självmord och det är nästan lika illa i mina ögon som mord. Har någon tankar på självmord då ska du inte göra det värre utan göra allt du kan för att göra det bätte och ge människan lite livsglöd. Och hur kan man acpetera att det här händer dagligen? Jag vet själv hur det är att leva med självmordstankar och man är så otroligt svag, man tror att alla är i mot en och att världen inte skulle sakna en och får man höra dom här sakerna då tar man självmord för då har man fått bekräfteles att det är så.



Det finns killar och tjejer som tycker det är kul med folk som tar självmord och vill att dom ska göra det. Men dom tänker verkligen inte på att dom kan vara en stor anledning till att dom verkligen gjorde valde att ta sitt liv. Jag tycker verkligen att det här ska vara straffbart, man ska få ett straff om man var med och gjorde en människa så illa och uppmuntrade att h*n skulle lämna världen. Dom inser nog inte heller följderna av självmord, en människa tar sitt liv och man lämnar anhöriga i stor sorg och smärta. Självmord är nästan värre än normalt dödsfall för människan tog sitt egna liv h*n ville dö och för en anhörig går det aldrig att förstå och aceptera.


Ne för mig är det helt oförståligt detta och det kommer verkligen ta tid för mig att smälta detta. Jag hoppas verkligen att min blogg kan hjälpa vissa som har självmordstankar. Visst jag skriver om min ångest och att jag vill ta mitt liv och att jag inte orkar mer. Men jag tar ju inte mitt liv och jag vill verkligen inte att någon annan gör det heller. 

Av sannigen - 20 mars 2012 11:45

 

Presentation


Tack för att du tittar in :) Jag är en tjej som skriver en anonym blogg för jag orkade inte med alla perfekta bloggar och måste få skriva av mig.

Omröstning!


Bloggextra.se

Översätt



Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Saknar dig


Ovido - Quiz & Flashcards