sanningen

Alla inlägg den 11 februari 2013

Av sannigen - 11 februari 2013 23:02

( Tar mina sista krafter för idag och skriver dagens ämne rean nu )



- Att bli utsatt för en våldtäkt,är att du har haft inbrott inte bara i kroppen utan även i själen och att inbrott i själen inte går att tvätta bort.


Så beskriv en tjej för mig hur det var att bli våldtagen. Jag har haft och har mycket kontakt med tjejer/killar som har vairt med om våldtäkter. Varje gång jag hör ordet våldtäkt så blir jag helt varm i kroppen och tiden stannar, inte för att jag gillar våldtäkter utan att det gör så ont i mig och att jag hatar våldtäkter mer än något annat. Våldtäkt är ett så kännsligt ämne men våldtäkter ökar och ökar, mer än 15 tussen fall i Sverige anmäls och mörketalet är större än vi någonsin kan förstå.

Hur ska jag kunna skriva ett blogginlägg till alla er som blevit våldtagna tänkte jag när jag fick förfrågan om att skriva det här från en tjej som blevit våldtagen. Hur ska jag någonsin få mina ord att dämpa smärtan från upplevelsen? Jag vet att det är svårt men jag ska iaf försöka



Jag börjar med att säga att jag aldrig har blevit våldtagen men alla er som har det har min största respekt. Livet efter den/dom här hemska uppleversen/uppleversna är totalt kaos jag vet. Men det är okej att reagera på vilket sätt du än gör, låt ingen säga att ditt sätt är onormalt. För vad är normalt? Våldtäkt är inte normalt, man ska inte behöva få uppleva en sån. Det är okej att känna precis som du gör. Det är okej att du inte orkar någonting, det är okej att bara ligga i sängen. Det är okej att inte se någon menning med livet. det är okej att gråta liter efter liter. Det är okej att vara rädd, arg,glad,förvirrad, det är okej att känna vad du vill! Mina största 2 tips är:



1. ANMÄL! Anmäl vad du varit med om och personen/personerna om du vet vilka som gjort det här. Tveka inte en sekund, för h*n/dom förtjänar ingenting förutom att få sitt straff! Det är okej att vara rädd för att inte bli trodd. Det är polisens jobb och dom ska fan göra det, jag vet allt för många vars fall där poliserna inte trott dom där poliserna lagt ner det men senare att det kommit fram att hon/han talade sanning. Det är okej att vara rädd för personen/personerna som gjorde det här mot dig, räddslan kommer aldrig riktigt gå bort. Men i dom flesta fall så gör dom ingenting för att polisen utreder h*n/dom och kanske känner skuld och fattat att h*n/dom gjort fel. Men känn ingen skam, för du har inte gjort något fel. Aldrig gjort något för att förtjäna det här. Sluta aldrig kämpa för att få din rättvissa, det är aldrig försent!



2. PRATA/BERÄTTA. Jag är ingen expert, kanske hade jag vetat alla svaren till hur du ska gå vidare om jag blevit våldtagen själv. Men jag finns alltid här för er som vill prata, jag brinner för att hjälpa speciellt lite extra för er offer. Ni måste prata berätta vad ni varit med om vad ni känner, helst med någon som är utbildad och kan det här. Om ni inte vill så gör det bara med någon. Du kan inte gå runt och bära på det själv för det kommer brista förr eller senare. Du måste få prata av dig, jag vet att det gör så sjukt in i helvete ont men det hjälper. Du får stöd, du får tips framförallt får du se det från någonannas synvinkel. Det är aldrig bra att vara ensam om en sån här sak och du ska aldrig vara det heller!

Varför jag skriver både killar och tjejer är för att det inte bara är tjejer som kan och blir våldtagna utan också killar, vi får verkligen inte glömma av killarna i det här fallet dom är lika viktiga!!



Och glöm aldrig att det inte var ditt fel. Du har blevit utsatt för en av dom vidrigaste brotten av en person som är sjuk på riktigt, som inte vet var gränsen går. Du har aldrig gjot något så du förtjänar att bli våldtagen, ALDRIG! Hade jag kunnat så hade jag gett er all min kraft. Jag vet att det är så sjukt svårt men glöm aldrig att det blir bättre ovasett hur mörkt det blir. Och du förtjänar mer än någon att må bra, att ha ett bra liv!



Hoppas mina ord är till någon nytta. Det är så svårt att skriva om en sån här sak, men alla är vi nog överens om att våldtäkter har djävulen kommit på. Jag finns alltid här på bloggen eller på hotamilen som är: sannigen@hotmail.com men är snabbare på bloggen. Jag kan lova er att eran berättelse och det vi pratar om stannar mellan oss 2 och jag dömer dig inte, skulle aldrig kunna tänka tanken!

Av sannigen - 11 februari 2013 21:32

Ligger i soffan hemma hos killen, han ligger i andra soffan helt utslagen och sover. Han har fått maginfluensa och spytt hela natten. Jag har skit ont men cystan har spruckit och har feber, iaf tror jag att jag har feber. Är helt kokhet, ställde mig i underkläder ute på balkongen och det är över 10-15 minus och jag tyckte att det var hur skönt som helst. Och så känner jag spyan i halsen, sväljer och sväljer med spy samken försvinner aldrig. Men antar att det är bra att få all skit nu. Istället för att först bli frisk sen bli sjuk och så håller det så på och blir till en ondcirkel.


Jag ska försöka fixa ett veckans ämne tidigare denna vecka, jag vet precis vad det är för ämne tack vare en tjej och jag ska försöka hitta ork för just nu har jag hur mycket tid som helst bara orken och kraften som fattas. Jag ska försöka kan inte lova att det kommer ut innan torsdag, kanske redan ikväll ;). Jag hoppas att ni mår mycket bättre än mig just nu och att vissa av er njuter av lov och inte är sjuka annars att det går bra på jobben eller vad ni gör :)

Presentation


Tack för att du tittar in :) Jag är en tjej som skriver en anonym blogg för jag orkade inte med alla perfekta bloggar och måste få skriva av mig.

Omröstning!


Bloggextra.se

Översätt



Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Saknar dig


Ovido - Quiz & Flashcards