sanningen

Alla inlägg den 27 oktober 2011

Av sannigen - 27 oktober 2011 19:31

3 år;

Hon titta pår sig själv och ser en drottnig


8 år;

Hon tittar på sig själv och ser Askugen eller Törnrosa


15 år;

 Hon tittar på sig själv och ser en fet, finnig och ful tjej (Mamma, jag KAN inte gå till skolan och se ut så här!)


20 år;

Hon tittar på sig själv och tänker "jag är för smal/tjock. för kort/lång, för stripigt/lockigt hår

- men bestämmet sig för att gå ändå


30;

hon tittar på sig själv och tänker " Jag är för smal/tjock, för kort/lång, för stripigt/lockigt hår" - men bestämmer sig för att hon inte har tid att fixa till sig så hon går ändå


40 år;

hon tittar på sig själv och tänker " Jag är för smal/tjock, för kort/lång, för stripigt/lockigt hår"- Men säger "Jag är åtminstonde ren" och går ändå


50 år;

 Hon tittar på sig själv och tänker "Jag är och gå vart jag vill"



60 år;

Hon tittar på sig själv och påminner sig om alla människor som inte ens kan se sig själva i en spegel längre. Går ut och övervinner världen.



70 år;

Hon tittar på sig själv och ser vidsom, skratt förmåga - och går ut och njuter av livet


80 år;


Bryr sig inte om utseendet. Sätter bara på sig den rosa hatten och går ut för att ha kul i den här världen




Kanske skulle vi alla sätta på oss den där rosa hatten tidigare


 


Av sannigen - 27 oktober 2011 19:07

I detta inlägg tänker jag skriva om att vara självgod och egoistisk, jag skriv ju ett inlägg om självförtroende men det är verkligen inte samma sak. självgodhet är i mina ögon verkligen inte bra, man tror att man är bättre, störe och vackrare än alla andra och har rättigheter att sätta sig på folk och trycka ner dom, man tror helt enkelt att man är bäst och alla andra är sämst. Detta är vad jag tycker, självklart finns det inget rätt och fel vad man tycker om självgodhet, men detta är vad jag upplevt själv med självgodhet. Jag vet inte om det är värre om tjejer eller killar är det. Killar kan bli väldigt elaka om dom är självgoda, dom kan tro att dom kan sätta sig på tjejer och behandla dom som skit, och det hatar jag verkligen. Tjejer kan bli jävligt hårda, tjejer är faktist elakare än vad killar är mot varandra (självklart är det inte alltid så), t.ex en tjej kan tro att hon är så jävla snygg och få vilken kille som helst, det kan vara på krogen. Ser jag en sån tjej så vill jag bara kräkas, ofta så spelar dom på utsende och vill bara ha sex och bli rika dom spelar ett sånt jävla hårt och fult spel och vill göra allt för att vinna dom skiter i om dom måste döda sin egen mamma , och jag fattar inte varför. Jag hade en kompis för länge sedan som fick en flickvän som var så självgod, hon troode aldrig på att hon kunnde göra något fel, det var alltid andra som hade fel och hon rätt. Ingen fick säga något till henne, inte ens att hon skulle dra upp byxorna lite för dom hade åkte ner eller att hon hade något i ansiktet, sa man något sånt så bröt tredjevärldskrigt ut. Att bli ihop med en tjej eller kille som är självgod är väldigt svårt, jag såg på min kompis hur jobbigt han hade det för han fick inte ens säga något negativt, det var bara hon som fick det. Egoistisk och självgodhet behöver inte hänga ihop, en persson kan vara jätte självgod men inte egoistisk och tvärtom. Att vara egoistisk för mig är att man skiter i alla andra och bara tänker på sig själv, jag tänker inte jag skriva att jag hatar såna perssoner, för hata är ett väldigt starkt ord. Men man måste faktist tänka på någon annan än sig själv. Det finns människor i världen som har det tusen gånger så svårare som dig som måste ha hjälp.
Jag skulle aldrig kunna vara egoistik, min vänner och familj går alltid förre mig själv, jag sätter dom alltid i första hand. När min kompis mådde väldigt väldigt dåligt för hans blevande fru dog i en bilolycka så var jag tillsamans med honom så fort jag hade tid  jag har väldigt olika tider när jag jobbar, ofta så jobbar jag kväll, jag jobbade hela kvällen och sen så kom jag hem till honom och fanns vid han sida hela natten och dagen och sen jobba, så höll jag på tills jag visste att han inte skulle göra något dummt. Jag skiter i om jag inte mår bra, bara dom jag älskar mår bra. Och jag skulle aldrig klara av att förlora någon och inte veta att jag fanns där för h*n. Jag säger alltid till min familj och vänner: Jag finns alltid här, du kan komma hem till mig, du kan ringa ovaset om det är mitt i natten så tar jag i mot dig med en bamse kram,jag finns alltid här och kommer alltid göra.


Självgodhet och egoistiskt kan försvinna här ifrån, för vi behöver inte, och alla ni som är självgoda och egoistiska, sluta upp med det tänk på dom ni älskar i stället och vi är alla lika värda, ovasett hur vi ser ut och är som perssoner!


 

Av sannigen - 27 oktober 2011 15:28

Jag vill tacka för alla jätte fina kommentarer ni skickade igår, det värmde verkligen och ju mer beröm jag får och ju mer jag får bekräftat att ni gillar och känner igen er i mina inlägg så kommer jag skriver mer och verkligen gå in för det här. Så ett stort jätte tack till er alla! Det var några som undrade om jag hade någon mail eller hade bloglovi´n men det hade jag inte, såklart jag hade en mail och msn men eftersom tanken är ju att jag ska vara anonym så skapade jag en mail där ni kan kan kontakta mig, mailen är: Sannigen@hotmail.com var INTE rädda för att kontakta mig, det vore jätte roligt om ni gjorde det!

 

och här kan ni följa mig på Bloglovi´n: http://www.bloglovin.com/blog/3016032/sannigen?claim=j2armpgpbpa">Följ min blogg med Bloglovin



 

Presentation


Tack för att du tittar in :) Jag är en tjej som skriver en anonym blogg för jag orkade inte med alla perfekta bloggar och måste få skriva av mig.

Omröstning!


Bloggextra.se

Översätt



Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Saknar dig


Ovido - Quiz & Flashcards