sanningen

Direktlänk till inlägg 5 september 2012

Ta bort

Av sannigen - 5 september 2012 13:01

Jag är så grymt ireterad att jag nästan var nära att ta bort min facebook. Jag har kontakt med många unga tjejer och pratar osv och när man kommer in på utsende och självförtroende så nästan alltid så kommer  diskutionen om dom här grupperna upp.



Grupperna som gör så många ledsna är grupper som lägger upp bilder på tex sveriges finaste ungdomar, sverigest hetaste och sötaste osv. När jag själv sitter och tittar på dom här grupperna och bilderna så blr jag extremt proviserad cch förbannad. Det kanske inte är en så stor sak för dom som blir den finaste eller den snyggaste men för dom som inte blir är en stor grej. Hur lätt är det inte i dagen samhälle att redigera eller photoshopa bilder. Och dom här bilderna grupperna lägger ut är väldigt exrtrema. Tjejer och killar jämför sig så lätt med andra människor speciellt i tonåren som d0m här grupperna har s0m målgrupp.



Det är massor av tjejer som mår så dåligt för att dom inte är lika snygga som dom som vinner. Men hur fan kan en bild säga hur vacker du är? Äkta skönhet kommer från insidan inte genom att redigera fram den.



Hade jag fått bestämma så hade jag tagit bort alla såna här jävla grupper.

Jämför er inte med andra, med fantastiskt snygga bilder. För din skönhet kommer ingen annan få.  Jag är jätte sur och ledsen att dom här grupperna överhuvudtaget finns.


Någon som håller med?

 
 
MileyCyrusCity

MileyCyrusCity

5 september 2012 20:00

Du har så himla rätt, det är insidan som räknas och inte utsidan ♥

http://www.MileyCyrusCity.blogg.se

 
Kjell, igen

Kjell, igen

6 september 2012 08:17

Håller absolut med dig där, finns väldigt många sidor och annat i samhället (ex reklam) som säger att du ska se ut si eller så, vara si eller så för att räknas som vacker, eller vara hipp. Och för en ung, osäker kille/tjej med låg eller sårad självkänsla..alltså det kan inte vara lätt

http://berg-guitarspot.bloggplatsen.se

 
Smile

Smile

6 september 2012 16:08

Dom är irriterande och fåniga! Dumma och tråkiga! Hur kul kan det vara?!

http://smile-big-smile.blogspot.com

 
johan

johan

7 september 2012 22:38

för att inte tala om alla som ser bra ut som tror att de är fula och så vidare. som mycket beror på dessa grupper med dessa bilder... liknande grupper finns på dayviews.

http://www.livetsomdrang.bloggplatsen.se

sannigen

24 oktober 2012 15:54

Precis det är fruktansvärt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sannigen - 20 april 2013 16:50

Jag mår bra efter omständigheterna. Mamma börjar må bättre och återhämtar sig fint och det gör våran familj med. Sen Johan dog så har vi varit splitrade på något sätt och det här har varit som en väckarklocka för oss alla och vi har börjat om från bö...

Av sannigen - 20 april 2013 16:43


Bloggen är väldigt lagd åt sidan för mig och jag vågar inte riktigt gå in och kolla statistiken för jag tror jag har förlorat för många av er läsare kanske till och med er alla, för jag har lovat mer och mer inlägg att jag ska bli med aktiv och jag h...

Av sannigen - 5 april 2013 13:39

Hej på er. Nu har jag lite tid och ork att försöka få ur mig ett vettigt inlägg, skriv ett inatt som aldrig publicerades för det var väldigt rörigt och osammanhängande. Som jag skriv har min mamma fått en hjärtattack och det är för 19 dagar sen och d...

Av sannigen - 30 mars 2013 11:53

Hej på er, om jag nu har några läsare kvar. Jag vet att jag har lovat gång efter gång att bli mer aktiv och skriva mer det har jag försökt det svär jag på, men det händer saker hela tiden som gör att jag har svårt att orka blogga svårt ens att kunna ...

Av sannigen - 12 mars 2013 22:22

Åh herregud vilken usel bloggare jag är! Men ni vet varför och det tycker jag gör min blogg lite charmig. Jag börjar återhämta mig från det svarta eller vad jag ska säga, jag kan inte säga att jag återhämta från min deperation för det gör jag verklig...

Presentation


Tack för att du tittar in :) Jag är en tjej som skriver en anonym blogg för jag orkade inte med alla perfekta bloggar och måste få skriva av mig.

Omröstning!


Bloggextra.se

Översätt



Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Saknar dig


Ovido - Quiz & Flashcards