sanningen

Alla inlägg den 14 februari 2012

Av sannigen - 14 februari 2012 10:49

Hej på er! Inatt blev jag klart med allt som gällde talet och dikten till R begravning.


Här har ni dikten som jag skrivit alldeles själv;

 

Denna text och dikt är till min älskade vän som nu är en ängel.
Han dansar så fri på molnen som den kung han förtjänar att vara.
Han finns inte kvar här på jorden. Men tänk inte på honom som om han vore död.
Han finns med mig i varje steg, i varje andetag. Han finns i mitt hjärta och själ.
Tårarna dom faller för saknaden och sorgen är så stor. tomhållet går aldrig att fylla.
Men jag vet att en dag så kommer vi träffas i himmelriket och då är det förallid.
Tyvär får man bara ett liv här på jorden men man lever många liv. Och han har precis på börjat ett annat någon annanstans.
Jag vet hur hans röst låter så jag kan höra honom säga mitt namn föralltid i mitt huvud.
Jag vet hur hans leende och skratt ser ut så jag kan skratta med honom livet ut.
Jag vet hur han luktar så jag kan känna hans doft överallt.
Jag vet hur hans värme känns så när jag fryser så kommer hans värme värma mig.
Hade jag kunnat stå öga mot öga med gud så hade jag bett honom av hela mitt hjärta att få tillbaka gårdagen och min kära vän.
Jag hann ej säga farväl till han men nu vill jag säga tack för alla minnen och kärlek han gav mig. Jag vill säga tack  för hans varma och hjälpande hand som alltid fanns där i svåra tider.
Han är en ängel som aldrig kommer bli bortglömd. Älskad och saknad till jordensundergång

 

Jag ska läsa upp den i krykan under cermonin.



Sen så insåg jag att jag aldrig kommer kunna stå inför så många och prata om honom utan att bryta ihop, jag har oehört lätt för att gråta. Så jag träffade hans mamma och pappa på en fika och frågade helt enkelt om jag får spela in talet när jag läser det och gör ett bildspel på honom och mig. Och dom tyckte det var en oehört fin och bra ide. Så jag ska snart sätta mig ner och göra ett bildpsel på han och mig igenom alla våra år tillsamans. Det kommer bli väldigt rörande för vi kännde varandra från vi föddes, våra mammor var nära väninor. Så man kommer se hur vi växer upp och våra band blir starkare. Här är talet jag kommer spela in om jag inte ändrar det;



Jag är här idag för att ta farväl av dig min älskade R*****. Det är med en oehört stor sorg och smärta jag gör det. Hade jag fått bestämma så skulle jag stå här om 60 år och vara lycklig och glad över att vi hade blevit gammla tillsammans. Jag kunnde aldrig ana att du skulle dö såhär ung. Att du skulle få det här grymma öde som du verkligen inte förtjänar. Det här är inte rättvisst. I 19 dagar har jag ställt mig frågan; Hur kan livet vara så fruktansvärt orättvist? Varför just du och varför just nu?
För det första så fick du inte ens kämpa för ditt eget liv, smällen var så stor och hård. Hade du fått en chans att kämpa så hade vi aldrig behövt vara här idag. Du bevisade ständigt det omöjliga när du levde. För det andra så hade ditt liv precis börjat, du var inte mer än 20 år och då ska man inte dö, då ska man inte behöva avsluta sitt liv.




När jag tänker på dig så kommer genast orden kärlek och lycka upp. För mig och så många andra var du kärlek, du gav hela tiden kärlek till alla och ville dom det allra bästa. Jag kännde mig alltid älskad av dig. Och att ha dig i mitt liv var en totalt lycka, det går inte att beskriva i ord hur glad du gjorde mig av att bara finnas där. Jag kan sitta här och rabbla upp så mycket positivt om dig men när jag verkligen tänker efter och försöker hitta något negativt så kommer jag ärligtalat inte på något. Du var en oehört underbar människa med ett så stort och varmt hjärta. Man kunnde alltid lita på dig och du ställde alltid upp i våt och tort. En sån underbar människa du var finns det inga många av men jag hade tur att få leva i en dröm i 20 tillsamans med dig.


Den 29 Januari var den dagen då mångas liv fick en drammatisk vändnig. Jag kommer aldrig glömma av hur ensam jag kännde mig när jag fick veta att du hade gått bort. Jag var ensam på hela jorden och världen känndes så oehört kall och grym. Att du bara försvann sådär är svårt för mig att inse. I  hela 20 år nästan 21 så har du funnits vid min sida aldrig lämnat den men nu var du borta för alltid. Men jag tror och kommer alltid tro att du finns med mig och alla oss som är samlade här i dag tills det är våran tur och då ses vi ju igen. Att du är våran skyddsängel nu som kommer leda oss åt rätt håll och skydda oss från allt ont.


Jag har funderat mycket på vad jag ska skriva i detta tal och en sak för mig var självklart, jag ska skriva om våra tatueringar. Hjärtat här på min handled och texten på din rygg; Det gör detsamma för mig om du är galen eller inte jag älskar dig lika mycket ändå, symbolyserar vårat starka vänskapsband, och kärlek till varandra. Jag ångrar inte för en sekund att vi gick och tatuerade oss, verkligen inte. Nu har jag med mig dig föralltid och när jag saknar dig så kommer jag tänka på hur mycket du skulle vilja att jag skulle vara stark och kämpa vidare. När någon kommer fråga vad hjärtat betyder så kommer jag berätta stolt om vilken underbar vän du var och hur lycklig jag en gång var tillsamans med dig.


Varför ska detta vara så svårt? Varför ska det göra så oehört ont att ta farväl av dig? Folk går ju och dör hela tiden och man måste aceptera det och gå vidare. Men en sak är klar för mig livet kommer inte bli som förr, aldrig mer igen. Du utgjorde såpass stor del av mitt liv att en stordel är borta föralltid. Jag är så tacksam för att jag fick ha dig i mitt liv, få lära känna dig och dela ett liv med dig. Jag och alla som är sammlade här idag kommer hålla dig levande föralltid i våra hjärtan och tankar. Jag hoppas av hela mitt hjärta att du är i ditt paradis och lever som en kung för det har du verkligen förtjänat. Du är en av dom stjärorna som lysser starkast på himmlen som alltid kommer vara älskad och saknad. Sov gott min ängel!






Nu ber jag verkligen er om att ni ska tycka till. Berätta om vad ni tyckte, var inte rädda för att ge kritik! Ett oehört tack för att du läste igenom det här! 



 

Presentation


Tack för att du tittar in :) Jag är en tjej som skriver en anonym blogg för jag orkade inte med alla perfekta bloggar och måste få skriva av mig.

Omröstning!


Bloggextra.se

Översätt



Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Saknar dig


Ovido - Quiz & Flashcards