sanningen

Direktlänk till inlägg 11 februari 2012

Jag svälte mig själv!

Av sannigen - 11 februari 2012 17:18

Nu sitter jag och avnjuter en härlig nybakad kladdkaka. För 4-5 år sen så kunnde jag inte ens tänka tanken på att äta något såhär onyttigt. Som skulle göra mig fulare och tjockare. Enligt mig så var jag så oehört fett och tjock, fast egentligen var jag small men bara hade större rumpa,bröster och höfter än "vanliga" tjejer hade.


Jag äcklades av mig själv. Jag kunnde inte ha tighta kläder som vissade min kropp, jag var så oehört rädd för att killarna skulle tycka att jag var tjock och äcklig som jag tyckte. För jag troode ju att ALLA killar vill ha smala tjejer, och hatade dom tjocka och kurviga. Det gick till och med så långt att jag försökt skära av mig "fettet" från mina höfter. Kan ni tänka er något så in i helvete dumt? Jag har fortfarande ett sår på min ena höft som alltid kommer påmina mig om hur jag såg på mig själv.


Jag åt nästan ingenting ett par månader. Jag bestämmde mig för att bli smal som alla andra tjejer. Det enda jag drack var vatten och det gjorde mig konstigt nog mätt sen kissade jag ut det. På 3 månader så förlorade jag 10 kilo. Jag älskade ju att skadda mig själv, att få mig själv att lida riktigt ordentligt. För jag var inte värd mer i mina ögon, jag förtjänade att lida. Jag blev blind, det var som ett beroende som jag hade. Äta så lite som möjligt och gå ner i vikt.


Självklart såg mina anhöriga och folk i omgivningen detta men dom troode det beroede på hur dåligt jag mådde. Dom kunnde nog inte ens tänka tanken på att jag plågade mig själv så pas mycket att jag förbjud mig själv att äta.


Jag mådde ju förjävligt, jag var mitt uppe i mitt självhat och identitetkris. Jag sov inte på nätterna, jag åt ingen, jag skärde mig, jag grät, jag skrik, jag plågade mig själv. Allt som fick mig att lida och må dåligare gjorde jag. Jag har berättat det här förut men jag ramlade ihop i skolan och det var först då dom fattade vad jag egentligen höll på med.


Jag går fortfarande och väger och tar prover hos min privata läkare. Hon anser fortfarande att jag har stora tidenser att svälta mig själv.  Jag jobbar ju som personligtrännare och inom hälsa och det är oehört tur. För man blir blind när det gäller sitt eget utsende och nu är jag faktist glad och stolt över mina kurvor. Jag har inset att jag inte är tjock och att det är sexigt med mina kurvor. Nu kan jag ha tighta linnen och jenas utan att skämmas. Nu kan jag till och med gå runt i shorts och sport bh på mitt gym.


Till alla er tjejer som svälter er där ut; Snälla sluta upp med det. Alla killar vill inte ha smala tjejer, det kan vara snyggt och sexigt med kurviga och tjocka. Ni får kanske höra det här varenda dag men lyssna och ta till er orden; Du duger precis som du är!

Låt inte kroppsfixeringen av att alla tjejer ska vara smala, fuck that! Vissa istället att tjejer med kurvor är snygga och ibland kan se bättre ut än jätte smala tjejer!




Såhär födds vi inte. Offra aldrig din hälsa för att bli såhär smal. Jag ska göra allt jag kan för att få er tjejer och killar att fatta att man inte behöver se ut såhär!


 

 
 
hanna

hanna

12 februari 2012 09:26

det här är en sång och video som jag alltid får mig att le :) jag lovar, du komme inte ångra dig:
http://www.youtube.com/watch?v=6cIUOiEIGyQ

http://unicooorn.bloggplatsen.se

 
Maya

Maya

12 februari 2012 16:13

Hoppas du får mig att förstå det ;)

http://therealmeee.bloggplatsen.se

 
Jossan

Jossan

14 februari 2012 08:00

Sv: Du har helt rätt i det du skriver faktiskt. Ser det bra ut, ja då är det ok. Inte annars

http://mynameisjossan.myshowroom.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sannigen - 20 april 2013 16:50

Jag mår bra efter omständigheterna. Mamma börjar må bättre och återhämtar sig fint och det gör våran familj med. Sen Johan dog så har vi varit splitrade på något sätt och det här har varit som en väckarklocka för oss alla och vi har börjat om från bö...

Av sannigen - 20 april 2013 16:43


Bloggen är väldigt lagd åt sidan för mig och jag vågar inte riktigt gå in och kolla statistiken för jag tror jag har förlorat för många av er läsare kanske till och med er alla, för jag har lovat mer och mer inlägg att jag ska bli med aktiv och jag h...

Av sannigen - 5 april 2013 13:39

Hej på er. Nu har jag lite tid och ork att försöka få ur mig ett vettigt inlägg, skriv ett inatt som aldrig publicerades för det var väldigt rörigt och osammanhängande. Som jag skriv har min mamma fått en hjärtattack och det är för 19 dagar sen och d...

Av sannigen - 30 mars 2013 11:53

Hej på er, om jag nu har några läsare kvar. Jag vet att jag har lovat gång efter gång att bli mer aktiv och skriva mer det har jag försökt det svär jag på, men det händer saker hela tiden som gör att jag har svårt att orka blogga svårt ens att kunna ...

Av sannigen - 12 mars 2013 22:22

Åh herregud vilken usel bloggare jag är! Men ni vet varför och det tycker jag gör min blogg lite charmig. Jag börjar återhämta mig från det svarta eller vad jag ska säga, jag kan inte säga att jag återhämta från min deperation för det gör jag verklig...

Presentation


Tack för att du tittar in :) Jag är en tjej som skriver en anonym blogg för jag orkade inte med alla perfekta bloggar och måste få skriva av mig.

Omröstning!


Bloggextra.se

Översätt



Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Saknar dig


Ovido - Quiz & Flashcards