sanningen

Alla inlägg den 25 december 2011

Av sannigen - 25 december 2011 14:04

Hej allihopa, hoppas att ni hade en underbar dag igår. Jag tänkte berätta om min.


Det är en otrolig lättnad att julafton är över, för nu behöver jag inte gå runt och le falska leenden. För idag kommer Farmor,Farfar och  2 Farbror och  3 Faster med deras barn, för dom behöver man inte fejka att man mår bra för dom ser rakt igenom mig samma sak med Mormor,Morfar, 2 Moster och 4 morbror + deras barn som kommer imorgon. Med dom kan man sitta och prata minnen utan att det känns konstigt att gråta.


Ni vet hur min morgon var så jag börjar med att berätta när vi var på min brors grav.  Det var så otroligt fint, för några av hans vänner och våran släkt hade redan varit där och tänt ljus och lagt blommor. Det känns jätte skönt att folk inte har glömmt bort honom bara för att han är död. Vi var där i cr 20 minuter, det var jätte jobbigt, jag fick bäta min syster därifrån för hon ville inte gå tårarna bara spruttade.


Sen så åkte vi till min Farmor och Farfar, jag hade faktist inte räknat med att det skulle vara så mycket folk men som tur är har dom 4 våningar så man kan vara i frid. Vi åt jätte jätte god julmat som bara min Farmor kan laga, det är alltid något speicelt med hennes mat. Och hon hade ju dukat fram ett helt bord med godis, dricka osv så man äter väldigt väldigt mycket hos dom. Jag märkte väldigt tydligt där att det var väldigt många som var ledsna över att min bror inte var där. Vet ni hur lång tid det tog att dela ut julklappar för tomten? Nästan 1 timme, det var så otroligt mycket julklappar så man bliv helt svimfärdig. Jag vet inte hur många gånger min Farfar sa till mig: Vad fin du är min töss, jag är så stolt över att du är så stark.

Sannigen var ju att jag inte var så stark, jag brött ihop 5 gånger mellan kl 11 till kl 6 fast jag lätt ju ingen se det. Det enda jag lätt dom se var mitt underbara fejkade leende, som räddade mig. 


Kl 6 så åkte vi direkt vidare till min Mormor och Morfar. Det känndes väldigt tät i mellan för hela våran familj hade kämpat hela dagen med att försöka se glada ut och göra detta till en så bra jul som möjligt. Det var iaf inte lika mycket folk hos dom men dom har bara 2 vånigar så där kunnde man nästan inte få vara i frid. Vi åt julgrött och som vanligt hade Morfar bakat mägder med julgodis! Så man har gått upp minst 1 kilo igår. Det var mycket mer julklappar hos mormor och morfar än hos farmor och farfar. När alla satt och såg på sälskap resan så gick jag och letade efter min Farmor och då satt hon i sitt sovrum med ett kort av min bror i handen och grät. Det gjorde jätte ont att se henne sådär. Så vi satt och pratade om honom ett tag, det känndes så skönt att få vara i min mormors famn för hon är min förebild. Hon är den coola och ungdomliga mormor, men också hon som kan prata kännslor, hon som ser när något inte är okej. Och hon hade sett på mig hela kvällen hur mycket jag hade fått kämpa för att vara glad.


Jag hade samanlagt köpt 36 julklappar, det är ju helt sjukt!

Det här fick jag i julklapp:


Mängder av pengar.

Pressentkort

En resa till Thailand ( 14 April - 30)

Smycken

Heminredning

Smink

Kläder


Jag bliv jätte glad för att jag fick så mycket, i våran familj så älskar vi att skämma bort varandra. Och detta året så skämmde jag bort mina syskon, mamma och pappa extra mycket, jag vet att man inte kan köpa glädje men jag vet själv hur glad man är när någon ger en något.


Hur gick det med att fira jul utan min bror då?

Det går inte ens att beskriva hur ont tomheten och saknaden gjorde. Jag troode att det skulle vara lättare, men jag gick ärligt talat runt och letade efter honom det var så overkligt att han inte var med inte ens på julafton som han aldrig skulle missa. Det känndes som om jag hade kommit till världens helvete. Så sa min bror när han beskrivde hur det var att vara beroende av droger. Det känndes som om jag skulle brinna upp, och samtidigt så skulle jag gå och vara glad, skratta, skämta när jag egentligen vill gråta och bara skrika ut mitt brors namn. Jag märkte att jag inte var ensam om det, det var inte alls samma glädje och stämmnig som vi har haft alla andra jular. Min lilla syster sa till mig på morgonen: Kan vi inte vara tillsamans idag, för jag vill inte förlora dig också?

Det gjorde så otroligt ont att höra henne säga det, för hon tror att jag, min lillebror, mamma och pappa kommer lämna henne som våran store bror gjorde. Hon och jag var brevid varandra hela tiden, hon var inte ens 2 meter från mig. Hon satt brevid mig när vi åt, hon satt i mitt knä när vi såg på film, jag bar henne när vi gick. Vid vissa tillfällen så sa hon: Jag älskar dig syster, tror du ***** ( våran brors namn) vet att jag älskar honom också?`Då sa jag: Ja han visste hur mycket du älskade honom så orora dig inte för det, och jag älskar dig lika mycket som han gör.

Hon fattar inte så mycket men hon säger saker som går rakt in i hjärtat och ibland gör så ont.  Men med tiden så kommer hon fatta att han inte kommer tillbaka.

Min lille bror bror han var väldigt svår att nå hela dagen och kvällen så när vi kom hem och skulle sova så sa han till mig: Tror du att ***** hade en bra jul i himmelen?

Det hade han suttit och funderat på hela tiden. Han hade så otroligt svårt att somna, jag låg med honom i min famn fram till kl 6 sedan somnade han. Det är jätte tufft för mig att se hur mycket dom saknar honom och om jag kunnde så skulle jag göra allt bra men det kan jag inte, jag kan inte få hem våran store bror.


Denna jul har varit ett rent helvete, hoppas att ni har haft det bättre. Nu väntar Nyår, men det kommer bli lättare eftersom jag ska festa och dricka.


Hoppas att ni har haft en mycket bättre jul

Presentation


Tack för att du tittar in :) Jag är en tjej som skriver en anonym blogg för jag orkade inte med alla perfekta bloggar och måste få skriva av mig.

Omröstning!


Bloggextra.se

Översätt



Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Saknar dig


Ovido - Quiz & Flashcards