sanningen

Alla inlägg den 3 december 2011

Av sannigen - 3 december 2011 16:11

Jag känner att jag måste få skriva av mig till min bror för idag så saknar jag min bror något enormt mycket. I Torsdags var det 7 månader sen han valde att lämna oss.


Varför jag saknar honom idagmer än vad jag brukar göra, saknaden är något enormt efter honom jag saknar honom varje dag, varje natt, varje timme, varje minut varje sekund.


Men idag saknar jag honom extra mycket. Alltid när jag har varit ute och festat så på morgonen ringde alltid han och sa: Tjena syrran är du på topp idag?

Det är dom här små sakerna som gör så förbannat jävla ont. Jag kom på mig själv med att jag låg och väntade på att han skulle ringa imorse, men det gjorde han inte och då fall jag ner i gråt.


När all saknad och sorg kommer över mig blir jag så förbannad på dig. Varför i helvete gjorde du så mot mig? Du hade lovat att aldrig lämna mig igen, att alltid finnas där och du visste du visste så jävla bra att jag skulle må så dåligt igen om du tog ditt liv men du gjorde det. Jag har ställt mig frågan om och om igen varför varför varför? Med tiden har jag fått svar på det. Du hade inget annat val, du hade 2 val och det var att forsätta leva och knarka ihjäl dig eller få slut på ditt lidande. Du hade kämpat så enormt mycket och jag vet det men jag önskar att du hade försökt mer. Jag visste inerst inne att något av dom här valen skulle ske men jag blundade för det.


Jag var på din grav förut, det är så otroligt fint. Det är massvis med blommor,ljus,kort. Folk har inte glömmt bort dig, du lever kvar och det är så många som saknar dig så otroligt mycket. Du kan inte ens föreställa dig hur många det är som saknar dig och hur mycket vi skulle vilja få dig tillbaka. Jag skulle göra precis allt för att få dig tillbaka men ibland vill jag inte det. Det är så jävla hemskt att skriva jag vill inte att min bror ska komma tillbaka men det är för att du skulle knarka ihjäl dig och lida så mycket mer än vad du har gjort.


Julen börjar närma sig och det var din favorit tid på året, du försökte alltid vara drog fri på jul och lyckades nästan alltid. Du var så full med lycka och liv. Du gjorde min och dina vänner och våran familjs jul dom bästa man någonsin kan ha. Men nu vet jag inte hur den här julen kommer bli, det enda jag vet är att denna julen kommer bli hemsk och väldigt väldigt jobbig.


Jag pratade med en av dina absolut närmaste vänner i Torsdags och han saknar dig så enormt mycket. Han och jag satt och pratade i 3 timmar, det känns så skönt för han och jag förstår varandras kärlek och saknad till dig. Han berättade att han skulle bli pappa och det gjorde han med ett så stort och lyckligt leende men så så försvann leendet på han och en tår rann ner från hans kind och han sa: Johans dröm var att bli drogfri och skaffa tjej och kinds.

Det var din dröm och du kämpade verkligen för att uppfylla den drömmen men du lyckades inte.


Jag lever kvar för dig, jag lever på alla våra minnen och jag  vet att du är stolt över mig. Jag älskar och saknar dig något enormt mycket. Puss brossan

Av sannigen - 3 december 2011 16:00

Du sa det skulle ordna sig, att allt skulle bli bra
 Men du lämnade livet, och du lämnade mig kvar
 Allting ser inte likadant nu för tiden
 Jag försöker gå vidare men jag saknar dig I livet
 Det finns stunder, då jag inte orkar mer
 Jag vill ha dig nära för det är bara du som ser
 Hur smärtan inombords bara river och värker
 Men du orka inte skiten, vet ej om jag gör det heller
 
Nu gäller det att orka mer, samla mera mod
 Måste klara mig igenom livet, kämpa emot
 Du valde vägen upp till himelen och blev fri
 Du blev saknad av världen, det vill jag också bli
 Du var en människa som ville alla gott
 Men det var ingen som förstod, jag önskar dom förstått
 Dom önskade och ville inget annat än att du skulle bli frisk
 

 Nu finns de bara minnen kvar, för du försvann
 Jag försökte finnas där, ge en hjälpande hand
 Men inget hjälpte till, din önskan blev sann
 Du somnade förevigt, och jag saknar dig
 Nu finns de bara minnen kvar, för du försvann
 Jag försökte finnas där, ge en hjälpande hand
 Men inget hjälpte till, din önskan blev sann
 Du somnade förevigt, och jag saknar dig så
 

 Svåra studer har paserat, utan dig brevid
 Jag försökte hjälpa dig, fan kunde du inte se det?
 Det var ditt eget val, ja det du gjorde
 Om jag fick bestämma skulle du ha stannat här på jorden
 Det går inte en dag utan tankarna på dig
 Om jag kunnat rädda dig, jag känner skulden I mig.
 Varje dag, tänder jag ett ljus på din grav
 För att hedra den du är och den du var
 
Jag önskar att det aldrig hänt, den där dagen
 Fick ett samtal på morgonen, hela min värld rassade
 Jag tänkte på vart du skulle komma efter livet
 Jag vet inte vart du finns, men jag fortsätter och skriver
 Vill att du ska veta, vi saknar dig fortfarande
 Du kämpade och kämpade men bliv inte frisk så detta var din enda utväg
 Men jag ber för dig I himmlen och hoppas att du trivs där
 För utan dig här, är det inte samma värld.

Av sannigen - 3 december 2011 15:30

Det är många som frågar om jag har skrivit låt texterna jag lägger upp själv. Vissa har jag skrivit och andra inte. Och nu när jag mår skit så lyssnar jag på mycket musik och får mycket idéer och finns det låtar jag tycker om så lägger jag ut dom här och jag gör om låtar oxå.. Nu har ni fått svar på det. Nu ska jag sova för jag är helt slut, sov gott

Av sannigen - 3 december 2011 15:15

Som en nersolkad skjorta som en trasig medalj
Som nåt som stod för nåt vackert men som tappat sin glans
Det är försent att rätta till, det är försent att börja om
Det är försent för ett påkommet svar


Var jag en dåre. var jag blind, var jag förlorad så var det för din skull
Var jag ett barn som sprang bort mig i natten, så var det för din skull
Jag borde ha gått när jag kände att hjärtat tog stryk
Borde förstått att du behövde nåt mer
Jag har förstått nu, polleterna har trillat ner men åt helvete försent


Som ett urdrucket glas, som ett skämt dom hört förut
Som att bocka för publiken när dom redan gått ut
Det är försent att rätta till, det är försent att börja om
Det är försent för ett påkommet svar


Var jag en dåre. var jag blind, var jag förlorad så var det för din skull
Var jag ett barn som sprang bort mig i natten, så var det för din skull
Jag borde ha gått när jag kände att hjärtat tog stryk
Borde förstått att du behövde nåt mer
Jag har förstått nu, polleterna har trillat ner men åt helvete försent


Ska jag förbanna och gråta, eller skratta och förlåta mig själv för min dumhet
Spelar det nån roll, det är försent det är åt helvete försent!


Var jag en dåre. var jag blind var jag förlorad så var det för din skull
Var jag ett barn som sprang bort mig i natten så var det för din skull
Jag borde ha gått när jag kände att hjärtat tog stryk
Borde förstått att du behövde nåt mer
Jag har förstått nu, polleterna har trillat ner men jag borde gå
Jag har förstått nu, polleterna har trillat ner men åt helvete försent

Av sannigen - 3 december 2011 15:15


Jag har tagit denna lista från en jätte söt bloggerska. Jag tänker börja med lite listor så ni får chansen att lära känna mig lite bättre men som inte avslöjar vem jag är, låter det bra?


Jag har försökt svara på bra jag kan men jag har säkert skrivit fel på någon fråga så upptäcker ni det så säg till!


SEXUALITET
 Jag har varit förtjust i en person av samma kön - Nej
Jag har varit förtjust i en lärare -  Lite
 Jag har blivit kysst i regnet - Ja
Jag har kramat en för mig helt okänd person -  Ja
Jag har kysst en för mig helt okänd person - Ja

KÄNSLOLIV
Du har gråtit för att du är kär i nån du inte kunnat få - Ja
 Du är kär nu - olyckligt kär
Du har sårat nån så de börjat gråta - ja och det är jag absolut inte stolt över
Nån har sårat dig så du börjat gråta - oja
Du har haft ett förhållande som varade över ett år - ja
 Du har haft ett förhållande som varade över två år - ja

ÄRLIGHET
 Jag har gjort något som jag lovat någon annan att inte göra. Ja men bara en små sak, håller alltid det jag lovar till andra
 Jag har gjort något som jag lovat mig själv att inte göra. Oja
Jag har smygit ut utan lov. Ja
Jag har ljugit om var jag är för mina föräldrar. Ja
Jag har en hemlighet som ingen vet. Yes
 Jag har fuskat i ett spel Ja
Jag har struntat i ett prov. Ja

DÅLIGA TIDER
Jag har druckit alkohol. Ja
Jag kan inte svälja piller. Neh
Jag har blivit diagnoserad med depression. Ja
Jag tar mediciner mot depression. Ja
Jag har anorexi och/eller bulimi. Nej
Jag har sovit en hel dag utan att ha behövt det. Ja
Jag har vaknat gråtande. Många gånger
Jag har somnat gråtande. Många gånger

UTSEENDE
Jag är längre än 170cm. Nej
Jag tycker att jag är ful. Förut tyckte jag det men inte nu
 Jag skulle vilja att mitt hår var av en annan färg. Kanske
Jag har vänner som aldrig har sett min naturliga hårfärg. Ja
Jag har en tatuering. Ja
Jag är osäker över mitt utseende. Varit det förut och det har tagit hela mitt liv att bli säker
Jag har haft/har tandställning. Nej
Jag har glasögon/linser. Neh
Jag skulle gå på plastikoperation om det var ofarligt och gratis. Kanske när jag blir gammal
En helt okänd person har sagt att jag är snygg. Ja
Jag har mer än 4 piercingar. Nej
 Jag har piercingar på andra ställen än i öronen. Naveln
Jag har fräknar. Neh

FAMILJ
 Jag har svurit åt mina föräldrar. Ja
 Jag har rymt hemifrån. Nästan
Jag har blivit utslängd hemifrån. Nej
Mina biologiska föräldrar är ihop. Ja
 Jag har ett syskon som är under ett år gammal. Neh
Jag vill ha barn nån dag. Ja såklart
Jag har barn. Nej
 Jag har mist ett barn. Nej

SKOLA/JOBB
Jag går i skolan Nej
Jag jobbar. Ja
Jag har somnat i skolan/jobbet. Ja
Jag har missat mer än en vecka av skolan. Ja
Jag har stulit någonting från min skola/arbetsplats Hehe vattenflaskor osv
Jag har fått sparken. Nej

SKAMLIGHETER
Jag börjar fortfarande gråta av Disney filmer. Ibland
Jag har fört konstiga grisljud när jag skrattat. Nej
 Jag har gråtit av skratt. Många gånger
Jag har limmat fast min hand i något. Nej
Jag har skrattat tills någon form av dricka har kommit ut ur näsan. Nej
Mina byxor har gått sönder på en offentlig plats. Neh

Anorexia
Du känner dig svag. Ja
 Du hatar din kropp. När jag var yngre
 Du har svält dig själv. Neh
Du har dåligt självförtroende. När jag var yngre
 Du använder laxeringsmedel. Neh
 Du tycker att du behöver vara smalare. Lite
Folk säger alltid att du är smal, men du håller inte med. Oja
Du skadar dig själv. Ilband
Folk har sagt att du är för smal. Nej
 Du fryser väldigt lätt. Ja

ADHD
 Du är ofta/mestadels hyperaktiv. Nej
Du har koncentrations svårigheter. Ibland
Du kan inte sammarbeta med andra männsikor. Nej
Du sitter nästan aldrig still. Nej
Du pratar hela tiden. Haha inte hela tiden
Du behöver uppmärksamhet. Både ja och nej

Bipolar Disorder
 Du kan vara vild ibland. Ja
Du är lättirriterad. Nej
Du sover nästan inte. I Perioder
Du har bra självförtroende ibland. Ja
Du har missbrukat alkohol, droger eller sex. Ja
Du har tänkt på / försökt ta livet av dig. Ja

Bulimia Nervosa
Du har spytt upp allting som du har ätit. Ja
 Du har spytt trots att du inte mått illa. Ja
Du har ingen kontroll över hur mycket du äter. Nej
 Du använder laxeringsmedel. Neh
Du äter snabbt. Neh
Du har tränat så mycket tills du svimmat. Ja, vet inte hur många gånger det har hänt, men det här hänt många gånger
Du säger alltid att du är tjock när andra säger att du inte är det. Beror på vem det är

Conduct Disorder
 Du är en mobbare. Nej!
Du hotar andra människor. Nej!
Du hamnar ofta i slagsmål. Nej!
Du har använt vapen som kan orsaka andra skador tex. kniv Etc. Nej
Du har varit elak mot djur. Neh
Du har våldtagit/antastat någon. Nej
Du har förstört någons tillbehörigheter/trädgård utan anledning. Inte utan anledning
 Du har rymt hemifrån. Nästan

Depression
Du är alltid/ofta ledsen. Ja
Du gråter ofta. Ja
 Du bryr dig inte längre om saker du förut brukade älska. Nej
Du är ofta bara hemma eller inne på ditt rum. Nej
Du kan vara väldigt osocial. Tvärtom
Du har dåligt självförtroende. Har haft.
 Allting dåligt som händer är alltid ditt fel. Nej.

OCD
 Du har störande tankar eller tankar du hatar. Ja
Du måste göra särskillda saker tills det känns rätt. Nej
 Du måste ha saker i en särskilld ordning, och det måste vara ett exakt lika långt avstånd mellan saker. Nej
Du har skadat dig själv. Ja
Du är rädd för att få aids eller andra sjukdomar/bakterier. Nej
Du måste kontrollera saker flera gånger. Nej

Schizophrenia
 Du hallucinerar ofta. Nej
 Du kan bli förvirrad över vad som är fantasi och vad som är verklighet. Nej
 Du tycker att folk alltid stirrar eller pratar om dig. Ibland
 Du tar inte hand om din hygien så som du skulle kunna. Min hygien är livsviktig för mig
Du är blyg. Tvärtom

Av sannigen - 3 december 2011 14:45

Hej på er!

Jag vill börja med att tacka alla som har kommit med tips och stöttar mig, det hjälper otroligt mycket även fast det inte märks.


Det var många som skriv att gå ut på krogen och festa skulle "hjälpa" att jag skulle må bättre helt enkelt. Och mina kompisar har ju tjatat på mig att gå ut och festa men jag har inte orkat men igår så gav jag det en chans. Min kill kompis tog hand om Fido som tack för att jag tog hand om hans dotter.


Först var det inget kul, jag såg förälskade par överallt och det gjorde så ont. Men när jag började bli påverkad av alkoholen så bliv det skit kul, och jag glömmade allt och bara dansade och hade kul.



Det var en tjej som skriv i en kommentar:

"Det bästa är att skämma bort sig själv, när jag själv var med om samma sak gick jag ut på krogen och festade och tro det eller ej det var kul och man glömmer alla problem, man hittar någon ny för kvällen och får vara någon annans prinsessa för en kväll, jag lovar i början känns det sjukt men när man väl träffar någon som ger en fina komplimanger så känns så de bra i hjärtat"


Den här tjejen tycker jag kom med en sjukt bra kommentar. Det är verkligen så och jag behöver vara en annans prinsessa bara för en natt och att få fina kommentarer från killarna på krogen fick mig verkligen att tänka om att det inte var mitt fel att han var otrogen.


Jag vet att jag gör fel med att sitta hemma och älta och älta och stänga ute folk, men när jag är full då kan jag vara glad och bjuda på mig själv. Men jag kommer aldrig någonsin kunna berätta mina inersta tankar för en persson ovasett hur full jag är. Men att gå på krogen hjälper faktist, man glömmer allt och släpper loss och det behöver jag. Jag behöver en paus från mitt helvete.


Jag bliv ganska full så jag har lite huvudvärk och ont i kroppen men det vart det värt


Ha en bra Lördag



Presentation


Tack för att du tittar in :) Jag är en tjej som skriver en anonym blogg för jag orkade inte med alla perfekta bloggar och måste få skriva av mig.

Omröstning!


Bloggextra.se

Översätt



Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Saknar dig


Ovido - Quiz & Flashcards