sanningen

Alla inlägg den 8 januari 2012

Av sannigen - 8 januari 2012 16:12

Ni vet jag skulle ju på jobb interljuv för kurator jobbet men eftersom jag skulle ditt i Torsdags och jag var på sjukhuset då så gick det inte så jag fick ju ringa och säga som det var. Och hon sa ju att jag itne skulle få jobbet pgu att jag inte har en utbidling för det men hon vill att jag ska komma på ett mötte nästa Fredag 13. Och då vill dom prata med mig om att berätta för ungdomar om mitt liv och vad jag gått igenom.


Jag bliv jätte glad, jag kan jobba som personlig tränare men ändå så hjälpa folk genom att prata med dom.


Jag var bara tvugen att skriva detta, självklart kommer jag skriva mer när jag varit där och fått veta mer

Av sannigen - 8 januari 2012 16:06

Jag tänkte berätta lite om mitt jobb, som jag verkligen älskar och brinner för. Jag är utbildad personlig tränare.



Jag och min kill kompis  (vi kallar honom för A) har varit vänner sen vi började skolan och alltid hängt ihop. Vi älskade att träna, han byggde muskler och jag ville gå ner i vikt. jag föddes med kruver, jag har aldrig varit tjock men alltid haft mer kurver än normalt. Så vi tränade ihop på gym och hade skit sköj.

Och på det gymmet vi trädade på så kännde vi i stort all personal och han som ägde det och han bliv sjuk och var tvugen att själja det.



Och först så skojade jag och A om att köpa det, jag var 19 och han 23. Men sen bliv det mer och mer allvar i det hela och så bestämmde vi oss att prata med ägaren. Och han tyckte det var en super bra ide för vi brann verkligen för tränning. Han sa direkt att han kunnde tänka sig gå ner ordentligt i pris. Jag hade pengar som jag hade ärvt och så hade jag sparat och han hade pengar som han hade fått från sin döda mor men det räckte inte så vi gick till banken och så fick vi ett lån. Och så köpte vi gymmet och det är nog en av dom bästa sakerna jag har gjort.



Gymmet hade varit öppet för alla. Men vi var ju utbildade personliga tränare så då ville vi forsätta på samma spår. Så dom vi trännar får bara använda vårat gym. I början gick det ganska segt men när vi väl började göra reklam så att folk fick veta att vi fanns så började det komma kunder. Först troode vi att ingen skulle betala så mycket som vi hade bestämmt att vi skulle ta men folk gjorde det. Sen så gick det allt bättre och vi fick mer som ville ha våran hjälp. Nu har vi drygt 50 kunder och 12 anställda. Det som är så bra med vårat gym är att dom som vi har trännat får försätta att tränna hos oss hur mycket och länge dom vill men då får dom betala en lägre summa än vad man brukar få göra på andra gym. Vi är väldigt eftertarkade i fitnes branchen. Vi har en heldel killar som bygger muskler som är med i tvävlingar mm, även tjejer. Det är jag och 2 tjejer till som jobbar och resten är killar. Men vi har märkt att det börjar bli mer tjejer som börjar tränna fitnes osv, och det är jätte kul att se.

Det är ett oehört stort jobb att driva ett gym. A står som sagt som ägare på gymmet och det är för att jag inte har ett "normalt" liv. Men vi jobbar precis som om vi vore ägare både 2. Det är ett oehört fritt jobb och jag älskar tiderna. Jag jobbar inte från 07.00-16.00 som många brukar göra, tiderna vereriar från varje vecka. Och A han har följt mig hela mitt liv och vet vad jag går igenom så han vet att vissa dagar så är jag verkligen nere på botten. Han har varit min livlina många gånger. Jag tror inte jag kommer fixa att ha ett sånt som tex kurator, för så det ser nu så kommer jag inte upp ur sängen vissa dagar. Och det är nog ingen som skulle aceptera det.



Det finns helt klart nackedelar med att vara personlig tränare. Många som inte trännar tror att vi personliga tränare bara står och skriker men det gör vi verkligen inte. Jag trännar varje dag, i stort 365 dagar om året. Och det ger självklart beverknigar. Jag har förstört min rygg kan man säga, det är redan utsliten och jag är snart bara 21 år gammal och det bordar inte gott. Så A får massera min rygg varje morgon och kväll. Jag har inte lust och insperation att tränna varje dag, det har ingen men det blir så mycket roligare med alla människor. Det är en oehört bra och rolig stämmnig på vårat gym. Kommer det en ny så välkommnar alla han/hon så den inte känner sig ensam, det är en väldigt bra gemenskap.

Vi har också börjat med nya saker, att vi har dans och boxnigs pass och det är för alla även fast vi inte trännar som i vanliga fall. Vi har nästan alltid fullbokad på dom här passen och sen vi började med det så har vi fått många nya kunder.



Vad gör vi som är personliga tränare då? Jo vi hjälper folk att få ett hälsosmmare liv. Det är många som kommer till oss och vill ha hjälp med att nå ett mål som tex att h*n vill ha magrutor, störe muskler, kunna springa 1 mil på x antal minuter. Och då sätter vi oss ner med kunden och lägger upp ett pogram och från det så avgör vi vad det kostar. Så vad kunden får betala beror på vad dom vill ha hjälp med. Det kan kosta allt från 500 till flera tussen.


Jag har ju berättat att jag vill bli kurator men jag börjar inse att jag inte egentligen vill bli det. Jag brinner för att hjälpa folk men också för att tränna. Att tränna det är mitt liv, och det är det här jag är gjord för. Att vakna på morgonen och tänka: Jag får pengar för det jag älskar att göra. Det är helt underbart!


 

Presentation


Tack för att du tittar in :) Jag är en tjej som skriver en anonym blogg för jag orkade inte med alla perfekta bloggar och måste få skriva av mig.

Omröstning!


Bloggextra.se

Översätt



Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Saknar dig


Ovido - Quiz & Flashcards