sanningen

Alla inlägg den 29 januari 2012

Av sannigen - 29 januari 2012 00:31

Jag kämpar och kämpar men står kvar på samma plats,
mitt liv är ett fort, ett ruttet palats,
Mitt hjärta är ärrat, det blöder och skriker,
jag har många funderingar på det ni kallar livet,
Jag funderar dagligen på vart jag är påväg,
om jag någonsin kommer kunna bygga upp min värld,
Jag har lärt mig att kämpa fått hjälp av min familj,
men det jag hatar mest är alla minnen som finns,
Gråtande ögon och kolsvarta nätter,
den rena fina vodkan med mina sömntabletter,
Ärren på handleden, smärtan som tär i mig,
jag önskar jag kunde berätta allting för dig,
Men nånstans tar det stopp nånstans tar det slut,
och vissa mörka nätter känns det som vägen ut,
Men jag ska kämpa, jag ska visa mig stark,
jag vill och ska ta livet med en klackspark..


Alla har vi berg och monster att besegra,
vissa är större och vissa är ditt sätt att leva,
Men ta tag i dig själv och visa att du kan,
stå rakt med båda fötterna så får du bra balans,
Ge inte upp för då är kampen slut,
döden han vinner du tar den fega vägen ut,
Rannsaka dig själv och tro på det du gör,
på så vis kan du leva lycklig tills du dör,
Det låter som en klyscha men det är det inte,
du kan vinna även om det är mörkt som på vintern,
Du måste bara våga ta initiativet,
tränga bort tankarna på att ta det sista klivet,
Det är inte lätt men det är så livet är,
tro mig jag vet för jag är själv där,
Ligger på botten och endast ser mörker,

Svårt att förstå att man är där,
hur självmordstankar känns och att leva i misär,
Du kan klara dig ur det, du kan om du vill,
våga tro på dig själv våga lita på din framtid,
Berget kan vara stort men du är inte klen,
och börja klättra i tid innan det är för sent,
Faller du så res dig upp, börja om igen,
ge inte upp om ditt liv känns som ett skämt,
När du sedan börjar ser ljuset i ditt liv,
då kommer du vara glad över att just du finns till,
Det är lång väg å gå, men det är det värt,
du kommer kunna le, och det låter egenkärt,
Men nånstans tar det slut, för nånstans kommer ljuset,
nånstans kommer även du att finna glädjeruset,
Någonstans där du kan känna glädje med livet,
men du måste kämpa ta inget för givet..

Av sannigen - 29 januari 2012 00:19

vad ska man göra när man inte vill va kvar
- fortsätt att kämpa till ditt sista andetag
hur ska man göra när alla skiter i
- Skit i vad dom säger, du är värd ett bättre liv
vad ska man göra när tårarna rinner
- håll huvet högt för snart vänder vinden
alla snackar på men jag fattar inte vad
vad ska man göra när man inte vill va kvar
- fortsätt att kämpa till ditt sista andetag
jag kan inte andas, jag vet inte vad
som gör att jag mår som jag mår idag
får inga svar, varför jag inte mår bra
men jag har vant mig vid livet som jag lever i
men jag vill kunna leva enkelt utan hjälp av terapi
stoppar i en medicin o försöker dölja smärtan
men ärren finns där, o svider för jämnan


Vad ska man göra när man lever i en mardröm
-Fortsätt att kämpa, du är inte kvarglömd
Vad ska man göra när man sticker ut
-Fortsätt var dig själv, hela livet ut



Jag menar, tänk nu alla gånger jag har fått en käftsmäll
För jag har sagt emot och vågat vart mig själv
Vad ska man göra när man, vill lämna världen
-Du får kämpa vidare, hela vägen
Det är inte så lätt som vissa andra tror
-Nej jag vet, men jag stöttar dig
Har aldrig mått så dåligt som när brosan dog
Jag tog mitt andra steg efter att jag föll ihop
Nu är jag här, vid sidan av graven
Sörjer mig med spriten, ensamhet och bladen
Hjärtat stanna, det pumpar inget mera blod
Jag kanske ser glad ut men det är bara vad du tror
Vad ska man göra när man mår som mig?
- Man ska kämpa vidare och aldrig säga nej
Hur vet du, hur gör du, precis som mig?
- Gäller o va vaken och aldrig säga nej

Presentation


Tack för att du tittar in :) Jag är en tjej som skriver en anonym blogg för jag orkade inte med alla perfekta bloggar och måste få skriva av mig.

Omröstning!


Bloggextra.se

Översätt



Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Saknar dig


Ovido - Quiz & Flashcards