sanningen

Direktlänk till inlägg 10 januari 2012

Hur ska jag kunna säga hejdå?

Av sannigen - 10 januari 2012 16:10

Vilken skit natt och dag. Jag drömmer ofta om min bror, om minnen och om han som person och saker han har sagt och gjort men jag drömmer väldigt sällan att han kommer tillbaka och att allt är som vanlig igen. Men inatt så gjorde och jag kan inte inte beskriva kännslan av att tro att den man älskar över allt annat äntligen har kommit hem, efter alla sorg,skrik,tårar och saknad så har han kommit hem och sedan vakna och inse att allt bara var en dröm, han har inte kommit tillbaka och kommer aldrig göra! Jag vaknade upp i fullständig pannik, jag skrik rakt ut. Skriket var så högt så att min granne kom och frågade vad som var fel och jag kunnde inte få fram ord. Jag bara skrik och grät så han ringde min mamma. Jag känner min granne ganska väl.  Jag har legat och skakat, så mycket har jag gråtit och skrikit.


Jag är så trött på att sorgen och saknaden tar över mig. Jag blir rädd för mig själv, när det här händer som hände inatt så tvivlar jag faktist på om jag verkligen kommer kunna må bra en dag. Hur ska jag kunna styra över min sorg och saknad istället för att den ska styra över mig och mitt liv?  Jag vet inte svaret och jag tvivlar på om jag någonsin kommer veta det. Det har gått 254 dagar sen han dog och man tycker ju fan att jag skulle kuna hantera och styra sorgen och saknaden.


Många som förlorar en anhörig säger att dom gått vidare utan att menna det. Man kan inte gå vidare på några månader. Står en person närma och man älskade honom/henne så kommer man sörja hela livet, man kommer alltid sakna men jag vet att man lär sig att leva med sorgen och saknaden. Min bror kommer alltid vara borta, han kommer alltid fattas mig. Men jag hoppas att jag en dag kan någorlunda kan gå vidare, kunna bli samma person igen innan han lämmade mig fast bätte person. 


Många tar farväl när dom begraver den som gått bort, men jag kunnde aldrig göra det. Jag mådde så oehört dåligt, och jag ville inte inse att det var min egna bror som låg i den där kistan.  Jag visste att när jag väl insåg att min bror är död så skulle mitt liv rassa ner. Och det rassade ner, och jag försöker bygga upp det men ni ser ju hur det går. Jag insåg nog helt och hållet att han är borta när jag låg på sjukhuset, för han skulle aldrig låta mig vara där om han inte var där och såg till att jag överlevde. Jag vet faktist inte hur man säger hejdå, hur ska jag säga hejdå för alltid till min bror? Snälla hjälp mig!


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sannigen - 20 april 2013 16:50

Jag mår bra efter omständigheterna. Mamma börjar må bättre och återhämtar sig fint och det gör våran familj med. Sen Johan dog så har vi varit splitrade på något sätt och det här har varit som en väckarklocka för oss alla och vi har börjat om från bö...

Av sannigen - 20 april 2013 16:43


Bloggen är väldigt lagd åt sidan för mig och jag vågar inte riktigt gå in och kolla statistiken för jag tror jag har förlorat för många av er läsare kanske till och med er alla, för jag har lovat mer och mer inlägg att jag ska bli med aktiv och jag h...

Av sannigen - 5 april 2013 13:39

Hej på er. Nu har jag lite tid och ork att försöka få ur mig ett vettigt inlägg, skriv ett inatt som aldrig publicerades för det var väldigt rörigt och osammanhängande. Som jag skriv har min mamma fått en hjärtattack och det är för 19 dagar sen och d...

Av sannigen - 30 mars 2013 11:53

Hej på er, om jag nu har några läsare kvar. Jag vet att jag har lovat gång efter gång att bli mer aktiv och skriva mer det har jag försökt det svär jag på, men det händer saker hela tiden som gör att jag har svårt att orka blogga svårt ens att kunna ...

Av sannigen - 12 mars 2013 22:22

Åh herregud vilken usel bloggare jag är! Men ni vet varför och det tycker jag gör min blogg lite charmig. Jag börjar återhämta mig från det svarta eller vad jag ska säga, jag kan inte säga att jag återhämta från min deperation för det gör jag verklig...

Presentation


Tack för att du tittar in :) Jag är en tjej som skriver en anonym blogg för jag orkade inte med alla perfekta bloggar och måste få skriva av mig.

Omröstning!


Bloggextra.se

Översätt



Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Saknar dig


Ovido - Quiz & Flashcards