sanningen

Direktlänk till inlägg 11 januari 2012

Det kommer en dag

Av sannigen - 11 januari 2012 21:40




Det kommer en dag när jag e borta, en dag då mitt liv har tagit slut.

Så länge du minns mig är jag kvar ändå och finns där i din närhet som förut.

Jag finns där i vågen invid stranden.

Jag finns där i vårens varma vind.

Jag finns där och leder dig vid handen ibland.

Jag finns där i tåren på din kind.

Jag finns i en blommas spröda knoppar, i fågeln som sjunger i ett träd.

Jag finns bland de fjärilar som fladdrar omkring på åkrar bland mognande säd.

Jag finns i ett regn som slår mot rutan och i flingor av fallande snö.

Jag finns i musiken som du hör på ibland.

Så länge du minns, kan jag ej dö.




Det jag vill säga med den här dikten är: Jag kommer dö en dag, ovasett om mina anhöriga vill det eller inte. Jag kanske ger upp, sorgen kanske knäckte mig och tog mitt liv. Eller så kämpade jag vidare och dog av en annan anledning. Men jag vill att ni ska vara stolta över mig ändå, för jag kämpar varje dag, varje timme, varje minut. Så tar sorgen knäcken på mig så vet ni att jag gjorde allt jag kunnde för att jag skulle må bra en dag och bli en normal tjej.


När jag är död, tagit mitt sista andetag så vill jag att ni pratar om mig som en krigare en riktig kämpe. För det är det jag är, jag går igenom det omöjliga. Jag har har gått igenom idetietkris,självhat,otrohet,svik,misshandel,sorg,

saknad och så mycket mer. Det är inte mennigen att någon ska få gå igenom och kriga mot det här. Det är inte mennigen att någon ska ska gå igenom så mycket dirket när livet börjar. Men jag går igenom det, jag har fått all skit. Och jag ska kämpa som den krigare jag är, vissa för alla och mig själv att jag är stark tills den dagen inte mitt hjärta klarar mer!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sannigen - 20 april 2013 16:50

Jag mår bra efter omständigheterna. Mamma börjar må bättre och återhämtar sig fint och det gör våran familj med. Sen Johan dog så har vi varit splitrade på något sätt och det här har varit som en väckarklocka för oss alla och vi har börjat om från bö...

Av sannigen - 20 april 2013 16:43


Bloggen är väldigt lagd åt sidan för mig och jag vågar inte riktigt gå in och kolla statistiken för jag tror jag har förlorat för många av er läsare kanske till och med er alla, för jag har lovat mer och mer inlägg att jag ska bli med aktiv och jag h...

Av sannigen - 5 april 2013 13:39

Hej på er. Nu har jag lite tid och ork att försöka få ur mig ett vettigt inlägg, skriv ett inatt som aldrig publicerades för det var väldigt rörigt och osammanhängande. Som jag skriv har min mamma fått en hjärtattack och det är för 19 dagar sen och d...

Av sannigen - 30 mars 2013 11:53

Hej på er, om jag nu har några läsare kvar. Jag vet att jag har lovat gång efter gång att bli mer aktiv och skriva mer det har jag försökt det svär jag på, men det händer saker hela tiden som gör att jag har svårt att orka blogga svårt ens att kunna ...

Av sannigen - 12 mars 2013 22:22

Åh herregud vilken usel bloggare jag är! Men ni vet varför och det tycker jag gör min blogg lite charmig. Jag börjar återhämta mig från det svarta eller vad jag ska säga, jag kan inte säga att jag återhämta från min deperation för det gör jag verklig...

Presentation


Tack för att du tittar in :) Jag är en tjej som skriver en anonym blogg för jag orkade inte med alla perfekta bloggar och måste få skriva av mig.

Omröstning!


Bloggextra.se

Översätt



Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Saknar dig


Ovido - Quiz & Flashcards