sanningen

Alla inlägg den 2 november 2011

Av sannigen - 2 november 2011 10:45

Detta är lite svar på tal till några perssoner.


Jag har skrivit många gånger att alla människor är lika värda osv och då var det en kille som skriv: Ne men du, tycker verkligen du att perssoner som våldtar, mördar och skadar verkligen är lika värda som vi "vanliga perssoner" är som inte har gjort fel. Och vad tycker du om dödstraff?




 

Och detta fick mig faktist att tänka till och jag kom fram till, att nej dom är inte lika värda. Dom har fått sin chans och gör man en persson riktigt riktigt illa som tillexmepel att vålta, mörda och misshandla då är man inte lika värd som oss andra i mina ögon. Min syn på dödstraff är lite sådär faktist, jag kan inte bestämma mig om det är rätt eller fel, jag tycker nog det mest är fel. För perssonen ska få lida väldigt mycket för det h*n har gjort och får h*n dödstraff då lider h*n inte. jag hatar verkligen perssoner som förstör för andra och skadar. Så nej inga dödstraff, bara för att jag vill att dom ska få lida väldigt många och få ångra vad dom har gjort.


Sen har det varit många som reagerat på att jag var för åldersskillnad. Jag tänkte faktist inte så långt att 15 åringar är ihop med 30 åringar, jag tänkte inte alls på dom som var under 18 år. Jag kan hålla med er om att det inte är okej, är man tillexmpel 13-15 och är ihop med någon som är i 30-40 årsåldern så är det ganska naturligt för mig att det handlar om något helt annat än om kärlek, och att föräldrar gör något helt enkelt. Det var någon som skriv att folk som är underr  20 ska hålla sig till den åldern som själva är i. Jag tycker att folk som är över 18 är kapabla att välja vilka dom ska bli ihop med trost åldersskillnad, för i mina ögon så är man så pass mogen, ,men som sagt alla är olika och vissa är mer mogna för sig ålder och vissa inte. Så nej jag är imot folk som blir ihop med människor som är under 18 och dom själva är 30-40

Presentation


Tack för att du tittar in :) Jag är en tjej som skriver en anonym blogg för jag orkade inte med alla perfekta bloggar och måste få skriva av mig.

Omröstning!


Bloggextra.se

Översätt



Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Saknar dig


Ovido - Quiz & Flashcards