sanningen

Alla inlägg den 5 november 2011

Av sannigen - 5 november 2011 21:29


ohhhhh min ängel, min ängel jag undrar, sitter du där uppe och beskyddar mig som du gjorde när du fanns här eller ligger du i din tysta kalla grav och väntar på mig. Är du stolt över mig för vad jag har klarat. Har du gjort så jag orkat.
Har du kännt min sorg, har du kännt min saknad efter dig. Det gör så otroligt ont ska du veta.
Ohhhh inget är dess likt, inget kommer bli likadant. För världens finaste människa är nu en ängel som flyger fritt som han så länge viljat.  Har du äntligen fått ro, har du äntligen kommit hem efter ditt långa letande. Jag väntar fortfarande på att du ska komma tillbaka och göra allt bra igen. Vad är jag utan dig, ett hav utan vatten, en äng utan blommor.
Har du kännt min sorg, har du kännt min saknad efter dig. Det gör så otroligt ont ska du veta.
Ohhh jag sa alltid att jag klarade mig själv och var en stor flicka. Ord som jag inte kan leva upp till idag. Finns du där när jag ligger ihopkrupen i min säng i mörkret och sitter på min sängkant och tårkar mina tårar.
Ohhhh min ängel, jag älskar dig!

Av sannigen - 5 november 2011 15:27

Nu har jag bestämmt mig, jag ska skaffa hund! Jag fick mycket bra respons och tips från er som dels vägde upp lite av mitt beslut, men jag satte mig ner och gjort en för och naktdels lista, och fördelarna vägde upp mer än dom nekativadelarna och så drömmde jag om hundar inatt. Detta är ett ganska stort beslut för det innebär en heldel ansvar men jag vet att det kommer förbättra mitt liv till det positiva. Jag pratade med min killkompis om detta igår kväll och hans kompis mamma jobbar på ett hunddagis så jag ska kontakta henne på Måndag, jag vill inte ringa och störa henne på en Lördag när hon är ledig. För som sagt jag vill inte att hunden ska få vara ensam, och det är flera som säger max 4 timmar om dagen, men är h*
n på ett dagis så leker h*n ju med andra hundar och har jätte kul, hade h*n varit hemma hela dagarna när jag jobbar så skulle h*n ju inte alls ha roligt. Som ni fattar har jag inte valt om jag ska ha en hona eller hanne, det spelar ingen roll för mig, jag är uppväxt med 2 tikar och när dom dog så skaffade vi ( min familj) en hanne. Jag kan inte heller bestämma mig för vilken sort jag ska ha, det står mellan dom här: Rottweiler, Schäfer och Leonberger.

Men nu kanske ni tänker: Men köp en blandnig, där dom parat ihop dom.

Men det vill inte jag göra, för jag vill ha en 100 procentig, om jag ska ställa ut, för då är det viktigt att ha en bra stamtavla, jag ställde ut våra hundar när jag var liten, liten och liten jag ställde ut dom tills jag var 17 år.


Rottweiler, har jag ganska stor efarenhet av. Jag har uppvuxen med dom och min syster har ju en och jag älskar dom. Dom är jätte goa.




Schäfer, har jag också stor efarenhet av, min morbror har haft flera schäfrar och ett tag var han förlovad med en som var uppföddare, och jag fick vara med när mamman födde fram valpar, 2 gånger och dom är så härliga.




Man måste ha lite mer ordnig på schäfrar och Rottweiler eftersom några klassar dom som farliga och  opolitilig men det gäller för ägaren att uppfostra dom rätt.


Och så har vi Leonberger, dom är så oehört söta och mysiga. Min kompis hade en för några år sedan och jag var stört kära i han, han var så oehört snäll och man kunnde i stort sett göra vad man ville med honom, för han sa aldrig ifrån, han älskade uppmärksamhet.



Jag ÄLSKAR stora hundar, jag vill liksom kunna ligga och myssa och köra in mitt huvud i pälsen på dom. Jag kan verkligen inte se mig själv med en liten hund.  Och huden måste vara social, den måste älska människor, för som sagt jag har många vänner och famílj runt mig och vill inte vara ensam, så h*n kommer ha många människor runt sig. Och den måste vilja mysa, jag älskar att gossa med hundar och kommer göra med denna med


Nu är frågan vilken jag ska köpa Rottweiler, Schäfer eller Leonberger?


Jag ska ha en lång hårig Schäfer om jag ska köpa en Schäfer



Jag har mycket att tänka på!!


        

Presentation


Tack för att du tittar in :) Jag är en tjej som skriver en anonym blogg för jag orkade inte med alla perfekta bloggar och måste få skriva av mig.

Omröstning!


Bloggextra.se

Översätt



Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Saknar dig


Ovido - Quiz & Flashcards