sanningen

Alla inlägg den 4 november 2011

Av sannigen - 4 november 2011 18:44


Jag är hundvakt till min systers hund Donna, hon är så otroligt söt, hon är bara 6 månader. Andlednigen till att jag är hundvakt är för att min syster är sjuk, hon ligger på sjukhuset pgu blindtarmen. Och hon hade ingen annan som kunnde ta Donna eftersom det var akut så då ställde jag upp, och det är skit roligt. Donna är ju bara en valp och hon är så busig, det var faktist jag som kom på namnet Donna till henne och valde just henne,  för jag hängde med första gången min syster skulle titta på valparna och så satt Donna på en kudde och dom andra låg brevid kudden, och från hon föddes så har hon vägrat att någon annan ska sitta eller ta den så jag sa till min syster: Det där är en liten Prima Donna, hon passar dig. Och mycket riktigt så passar dom varandra jätte jätte bra, hon är en rotweiler.


 Hon är så otroligt söt och det bästa med henne är att hon sover i ens säng! Nu när jag är hundvakt så skiter jag i vad min syster säger om att hon sover i min säng eller inte, för nu är det jag som bestämmer. Så hon sover i min säng, först så somnar vi i skedd sen så lägger hon sig vid fötterna, det är super mysigt och så brukar hon väcka en genom att bita i örat för då vet hon att man vaknar. Och hon är jätte social, hon ska helst vara i en hela tiden och jag har rammlat för att hon har varit i vägen och hon är en Prima Donna så hon ska ju inte flytta sig utan det är alla andra.



 Jag funderar faktist på att skaffa hund eftersom jag inte kan skaffa barn än. Jag älskar barn, har alltid gjort och kommer alltid göra och vill så gärna ha det men eftersom min kille bor 50 mil bort så är det väldigt svårt, för jag vill att vi bor ihop och helst är gifta, vi behöver inte vara gifta absolut inte men jag har alltid drömmt om att min dotter eller son ska vara den som kommer först in i kyrkan och slänger blommor, det är så oehört guligt. Men nu ska jag inte skaffa barn utan kanske en hund. Det är bara det att jag jobbar så mycket, jag festar, jag shoppar mm och är nästan aldrig hemma, och jag vill inte att min hund ska få vara ensamm hemma så mycket, det är inte rättvisst mot hunden, jag vill att min hund ska få det bästa. Jag hatar att vara ensamm, jag hatar ensammheten.


Jag är en sån persson som föredrar att vara tsm med 100 perssoner än ingen, jag är inte gjord för att vara ensam. Nu mennar jag inte vara ensam utan kille, jag vill ha folk omkring mig för att må bra. För när jag är ensam så börjar jag tänka något otroligt, visst det är bra att tänka och få vara ensam men min hjärna går på högvarv då. Jag har fortfarande inte bearbetat allt från min barndom och jag har en lång väg kvar tills jag har sörjt färdigt min bror. Jag vet att jag måste sätta mig ner och tänka,bearbeta och sörja men jag är så rädd för hur ont det ska göra, för jag vet att det gör så grymt ont. Men jag kan verkligen tänka mig att gå ner i tiden med jobbet, för jag jobbar oehört mycket 100 % och det blir många helger, och jag kan verkligen tänka mig att dra ner på mitt festande för att skaffa en hund.


 Jag vet iaf att min hund kommer bli så grymt bortskämmd, för den kommer vara som min egna bebis! Nä jag var bara tuvgen att skriva av mig lite, jag har som sagt stora tankar om att skaffa hund och det kanske hjälper mig att bearbeta och sörja. Vad tror du???



 

Av sannigen - 4 november 2011 12:55

NU ÄR JAG SÅ JÄVLA ARG SÅ DET INTE FINNS! Ohhhh, jag vet inte var jag ska ta vägen just nu, och jag borde verkligen inte sitta här och skriva men det gör jag ändå.


Jag jobbade kväll igår, från 16.00-22.30 och det är väldigt intensiva och jobbiga pass, som ni säkert fattar så jobbar jag på gym. Men iaf jag kom hem och var skit trött och bara ville sova men redan utanför så hör jag musik och skrik och tänker: NEJ, han kan inte ha fest igen, han  hade ju fest i Tisdags.

Men jo mycket riktigt har min granne till alkis fest!


Vi har kommit överens om att det ska vara tyst efter 11 på vardagskvällar och efter 2 på Fredagar och Lördagar, men tror ni han följer det eller? NEJ, han gör ju precis tvärtom, han har fest minst 2 gånger i veckan och det värsta är ju att hans farbror äger huset.


Min systers hund ståg och skällde som bara den när jag kom hem så henne fick jag lugna ner, sen så gick jag och försökte sova, stoppade till och med öronproppar i öronen men hjälpte inte, jag somnade inte och när klockan blev 01.30 så tog jag med min hund ( ja jag vågade inte gå utan henne) och knackade på och så öppnar han och jag säger till han: Klockan är halv 2 på natten, folk försöker sova, aceptera det. Då tar han tag i min arm och försöker dra in mig, men när jag skriker till så börjar min hund skälla så han släppte direkt så jag skrik till honom, jag orkade inte vara trevlig eftersom han inte var det mot mig, att han skulle skänka musiken och köra hem allt folk, för det var minst 20 perssoner där inne. Sen så tog jag min hund och gick in till mig och var så förbannad.


Jag la mig i soffan och såg lite på tv i väntan på att han skulle sänka musiken och köra hem allt folk, men nej, jag lätt det gå 1 timme, 02.30 så tog jag med hunden och gick raka vägen till honom och ryckte upp dörren och skrik: Sänker inte du din jävla musik så ringer jag polisen, lär dig för fan att aceptera folk! Och han bara skrattade åt mig. Så jag gick ner till en kille som är jätte trevlig som bor 1 trappa ner som också hade klagat så han hängde med mig upp och bad honom sänka musiken och köra hem allt folk, men nej han lyssnade inte heller. Och vi var så jävla trötta så vi ringde hyrsvärlden och först kunnde han inte komma för han var tuvgen att sova, men då blev jag så jävla arg och sa ordentligt ifrån, för jag är så fruktansvärt trött på att han ständigt ska ha sina fester så då kom han efter 30 min och bad hans brors barn att stänga av musiken och be alla gå, efter 1 timme så lyssnade han!


04.15 så somnade jag, äntligen men jag skulle ju upp och jobba om 2 timmar och 15 minuter!


Jag lovar er hade dom inte varit släkt så hade han inte haft någonstans att bo, för man måste kunna aceptera folk och följa reglerna!!

Ni kan ju fatta hur trött och förbannad jag är, så nu sitter jag på jobbet och har rast och dricker mängder av cafe och redbule, för jag ska jobba till 16.00


Ja jag är arg och jag vet att ni kanske inte bryr er om det, men jag kan liksom inte skriva något vettigt just nu!


Hoppas ni har det jätte bra så ska jag försöka skriva imorgon!


(Nej jag har inte hund, men min syster har det och jag var tvugen att vara hundvakt, för hon är sjuk)

 

Presentation


Tack för att du tittar in :) Jag är en tjej som skriver en anonym blogg för jag orkade inte med alla perfekta bloggar och måste få skriva av mig.

Omröstning!


Bloggextra.se

Översätt



Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Saknar dig


Ovido - Quiz & Flashcards