sanningen

Direktlänk till inlägg 4 november 2011

Kan en hund hjälpa?

Av sannigen - 4 november 2011 18:44


Jag är hundvakt till min systers hund Donna, hon är så otroligt söt, hon är bara 6 månader. Andlednigen till att jag är hundvakt är för att min syster är sjuk, hon ligger på sjukhuset pgu blindtarmen. Och hon hade ingen annan som kunnde ta Donna eftersom det var akut så då ställde jag upp, och det är skit roligt. Donna är ju bara en valp och hon är så busig, det var faktist jag som kom på namnet Donna till henne och valde just henne,  för jag hängde med första gången min syster skulle titta på valparna och så satt Donna på en kudde och dom andra låg brevid kudden, och från hon föddes så har hon vägrat att någon annan ska sitta eller ta den så jag sa till min syster: Det där är en liten Prima Donna, hon passar dig. Och mycket riktigt så passar dom varandra jätte jätte bra, hon är en rotweiler.


 Hon är så otroligt söt och det bästa med henne är att hon sover i ens säng! Nu när jag är hundvakt så skiter jag i vad min syster säger om att hon sover i min säng eller inte, för nu är det jag som bestämmer. Så hon sover i min säng, först så somnar vi i skedd sen så lägger hon sig vid fötterna, det är super mysigt och så brukar hon väcka en genom att bita i örat för då vet hon att man vaknar. Och hon är jätte social, hon ska helst vara i en hela tiden och jag har rammlat för att hon har varit i vägen och hon är en Prima Donna så hon ska ju inte flytta sig utan det är alla andra.



 Jag funderar faktist på att skaffa hund eftersom jag inte kan skaffa barn än. Jag älskar barn, har alltid gjort och kommer alltid göra och vill så gärna ha det men eftersom min kille bor 50 mil bort så är det väldigt svårt, för jag vill att vi bor ihop och helst är gifta, vi behöver inte vara gifta absolut inte men jag har alltid drömmt om att min dotter eller son ska vara den som kommer först in i kyrkan och slänger blommor, det är så oehört guligt. Men nu ska jag inte skaffa barn utan kanske en hund. Det är bara det att jag jobbar så mycket, jag festar, jag shoppar mm och är nästan aldrig hemma, och jag vill inte att min hund ska få vara ensamm hemma så mycket, det är inte rättvisst mot hunden, jag vill att min hund ska få det bästa. Jag hatar att vara ensamm, jag hatar ensammheten.


Jag är en sån persson som föredrar att vara tsm med 100 perssoner än ingen, jag är inte gjord för att vara ensam. Nu mennar jag inte vara ensam utan kille, jag vill ha folk omkring mig för att må bra. För när jag är ensam så börjar jag tänka något otroligt, visst det är bra att tänka och få vara ensam men min hjärna går på högvarv då. Jag har fortfarande inte bearbetat allt från min barndom och jag har en lång väg kvar tills jag har sörjt färdigt min bror. Jag vet att jag måste sätta mig ner och tänka,bearbeta och sörja men jag är så rädd för hur ont det ska göra, för jag vet att det gör så grymt ont. Men jag kan verkligen tänka mig att gå ner i tiden med jobbet, för jag jobbar oehört mycket 100 % och det blir många helger, och jag kan verkligen tänka mig att dra ner på mitt festande för att skaffa en hund.


 Jag vet iaf att min hund kommer bli så grymt bortskämmd, för den kommer vara som min egna bebis! Nä jag var bara tuvgen att skriva av mig lite, jag har som sagt stora tankar om att skaffa hund och det kanske hjälper mig att bearbeta och sörja. Vad tror du???



 

 
 
Isa

Isa

4 november 2011 19:02

Tror att det är ett jätte bra alternativ att skaffa en hund! Hundar behöver en. Du vet, promenader, kärlek, bli ompysslad och sånna saker. Jag har själv en hund som är 3 år nu. Man känner sig så trygg när man är med honom. Skriv om du behöver veta något speciellt eller om du bara vill skriva av dig. Kram Isabell ♥

http://randomisaa.bloggplatsen.se

 
Zizzi

Zizzi

4 november 2011 20:33

hejsan! Din blogg är superbra! Och jag tycker att det är helt okej att du är anonym,för det är väl bloggen som är det viktigaste? =)

http://www.cissan.bloggplatsen.se

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

5 november 2011 09:37

Rottweiler är verkligen underbara.
Om du har hunden på hunddagis eller liknande så kan du ju iaf fortsätta jobba, hunden ska ju inte vara ensam mer än 4 timmar, sedan behöver man väl typ bara se till hunden men de har ju satt en gräns till 4 timmar.
Vad funderar du på för ras?

http://cdwoman.blogspot.com

sannigen

8 november 2011 16:46

Precis det är det jag har tänkt voven får vara på hund dagis.

Rottweiler, schäfer eller Leonbeger :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sannigen - 20 april 2013 16:50

Jag mår bra efter omständigheterna. Mamma börjar må bättre och återhämtar sig fint och det gör våran familj med. Sen Johan dog så har vi varit splitrade på något sätt och det här har varit som en väckarklocka för oss alla och vi har börjat om från bö...

Av sannigen - 20 april 2013 16:43


Bloggen är väldigt lagd åt sidan för mig och jag vågar inte riktigt gå in och kolla statistiken för jag tror jag har förlorat för många av er läsare kanske till och med er alla, för jag har lovat mer och mer inlägg att jag ska bli med aktiv och jag h...

Av sannigen - 5 april 2013 13:39

Hej på er. Nu har jag lite tid och ork att försöka få ur mig ett vettigt inlägg, skriv ett inatt som aldrig publicerades för det var väldigt rörigt och osammanhängande. Som jag skriv har min mamma fått en hjärtattack och det är för 19 dagar sen och d...

Av sannigen - 30 mars 2013 11:53

Hej på er, om jag nu har några läsare kvar. Jag vet att jag har lovat gång efter gång att bli mer aktiv och skriva mer det har jag försökt det svär jag på, men det händer saker hela tiden som gör att jag har svårt att orka blogga svårt ens att kunna ...

Av sannigen - 12 mars 2013 22:22

Åh herregud vilken usel bloggare jag är! Men ni vet varför och det tycker jag gör min blogg lite charmig. Jag börjar återhämta mig från det svarta eller vad jag ska säga, jag kan inte säga att jag återhämta från min deperation för det gör jag verklig...

Presentation


Tack för att du tittar in :) Jag är en tjej som skriver en anonym blogg för jag orkade inte med alla perfekta bloggar och måste få skriva av mig.

Omröstning!


Bloggextra.se

Översätt



Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Saknar dig


Ovido - Quiz & Flashcards