sanningen

Direktlänk till inlägg 18 november 2011

Förlåta och ge en ny chans eller gå vidare utan honom

Av sannigen - 18 november 2011 15:20

Jag måste ta ett beslut och det är massor som hela tiden fråger: Ska du förlåt han eller inte?


Jag blir helt galen och förvirrad av vad jag ska göra.

 

Jag har alltid tyckt att man ALDRIG någonsin ska förlåta otrohet och det tycker jag än men jag älskar verkligen och han är mitt liv så jag har börjat tänka: Kanske ska jag ge honom en andra chans?

 

Förlåta: Jag vill så gärna förlåta honom för jag älskar egentligen honom för mycket för att släppa han. Vi har så otroligt mycket minnen och jag vill ha så mycket mer minnen med honom. Jag älskar verkligen allt med honom till och med att han dricker direkt ur flaskan eller möjlkpaketet från kylen, även fast jag blir fullständigt galen så älskar jag honom för det. Varje gång jag är i hans närhet så känner jag mig som en prinsessa och han behandlar mig som hans egna prinsessa. Jag vill vara i hans famn hela tiden och jag älskar när han kysser mig på stan och håller mig tät tät intil framför andra tjejer. Jag var så lycklig med honom, jag har aldrig varit så lycklig.

 

Inte förlåta och gå vidare: Detta var nog det första alternativet som kom upp i mitt huvudet, för det har alltid varit vad jag har tänkt och tyck. Otrohet är ett så stort svik och man sårar sin partner så oehört mycket, man fattar inte ens hur mycket parntern får lida för det, och otrohet kan sitta i hela livet. Det känns lite som att om jag förlåter honom så acepterar jag hans otrohet, och det gör jag verkligen inte . Och jag kommer verkligen inte kunna lita på han på väldigt väldigt länge. Jag har problem med att lita på folk och nu har han gjort det ännu svårare för mig. Jag vet faktist inte hur han ska lyckas med att jag ska lita på honom igen. Och jag tänker verkligen på att han har haft sex med en annan, jag kan inte få ur den tanken ur mitt huvud. Jag drömmde till och med om det inatt och allt känns så overkligt.

 

Jag vet verkligen inte vad jag ska göra så nu tar jag till er hjälp, tycker ni jag ska förlåta han och ge han en ny chans eller ska jag gå vidare utan honom och hitta en ny kille som inte krossar mitt hjärta. Jag kanske bestämmer mig vad jag ska göra pgu er, för ni ger mig alltid bra råd och tips. Tack på förhand!

 
 
Emmhhhaaa

Emmhhhaaa

18 november 2011 16:03

jag skulle aldrig förlåtit honom för att göra så mot dig!!!

http://emmhhhaaa.bloggplatsen.se

 
Lovisa

Lovisa

18 november 2011 17:23

Gud vad jobbigt för dig med allt det här :(

Jag tycker att du ska ringa honom och prata om det här. Du ska säga vad du känner och så tycker jag att ni ska ta en paus. En paus där DU kan tänka igenom vad du känner. Du kommer märka om du saknar honom som fan och blir deppig för det. Om det är så tycker jag att du ska bli tsm med honom igen. För märks ju att du älskar honom jättemycket. Och han grät för att han ångrade sig, det är ett tydligt tecken på att han verkligen gör det och att han älskar dig. Men du kanske inte behöver förlåta honom liksom. Ni kanske fortfarande kan va tillsammans utan att du har förlåtit honom? Det låter lite konstigt men om du verkligen inte kan förlåta honom men fortfarande älskar honom så borde det fungera.

Lycka till !

http://lolovovisosa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Amanda Andersson

18 november 2011 18:49

jaah du detta var svårt. Råkade hitta denna blogg ah men jag vet inte du kanske ska förlåta honom ändå, typ alltså ah jag vet inte!Känns detta rätt att förlåta honom? Gör då det, känns detta inte rätt att förlåta honom? Gör då inte det! Det är ju typ ditt val, men jag skulle nog förlåta honom, det är ju välldigt svårt att hitta en annan kille som gör det du älskar att han gjorde/gör med dig!

 
Ingen bild

Klara

18 november 2011 19:27

Alla förtjänar en andra chans, men det är verkligen inte okej att smyga bakom ryggen på sin partner bara sådär. Jag har inte så stor erfarenhet av förhållanden och sådant, men jag hoppas verkligen att det går bra för dig. Känner inte dig men jag tänker på dig, vännen.

Kram.

 
Nikkie c;

Nikkie c;

18 november 2011 20:54

Du måste SJÄLV bestämma... Tror du att han är den rätta? Tror du han kommer göra om det? Älskar du han verkligen och tror du att han älskar dig? Jag tycker själv att man ska ge alla en andra chans.. Men jag har gett alldeles för många en till chans och blivit sårade av de gång på gång.. Men du måste själv bestämma om du tror han är en sån person.. Love Nikkie!

http://luveya.bloggplatsen.se

 
Sofia Hjertquist

Sofia Hjertquist

18 november 2011 22:05

Jag måste faktiskt få säga att: otrohet är otrohet.
Det går inte att radera eller glömma bort.

Tycker dock att man ska överväga om det förstör tillräckligt i ert förhållande nu i efterhand för att ni ska behöva göra slut.
När du ser honom, är det det första du tänker på? Blir du på något sätt äcklad? Eller är det så enkelt att du känner själv att du INTE kommer må dåligt av det i framtiden?
För vet du redan nu att du inte kommer kunna släppa det helt, någonsin så är det inte mycket att satsa på, eller hur?

Jag skulle nog personligen aldrig kunna förlåta min kille om han var otrogen. Din pojkvän har ju faktiskt självmant och med meningen haft sex med en tjej som inte är DU, han har ju antagligen saknat något och kände sig dragen till att hålla på med någon annan! Dom tankarna är det som kommer bryta ner dig inifrån och ut.

Tänk på dig själv i detta läget och tänk inte så mycket på om "han är den rätta" - för det kan man ändå inte veta i denna åldern.
Finns ett citat som lyder: "Du själv är det viktigaste du har"
- lev efter det lite mer och ta din egna hälsa framför honom!

Kramhej / Fia

http://sofiahjertquist.bloggplatsen.se

 
madeleine

madeleine

18 november 2011 22:46

Hej! Jag tycker INTE du ska förlåta honom! Mitt ex var likadan och jag kan aldrig förlåta honom och det kommer jg aldrig i hela mitt liv göra heller. Du kommer bara att tänka om du kan lita på honom och om du skulle göra det, kan han göra om det! Mitt råd är; Gå vidare! Du mår bättre av det själv. Kram så länge

http://maddy87.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Cornelia

18 november 2011 23:05

Nej de tycker jag inte du ska, han har lekt med dina kännslor! Sen andra sidan gör du som du vill, men tänk om de blir samma visa igen? Tycker inte du ska förlåta han.

 
Sofie

Sofie

18 november 2011 23:22

Jag tycer INTE att du ska förlåta honom. Han gjorde ett STORT misstag med att bedra dig men en annan. Det är RESPEKTLÖST! Även fast att du älskar honom så måste du gå vidare, tänk hur det skulle va att aldrig kunna lita på din partner. Förlåt honom inte, det förtjänar inte han. Visst man brukar säga att man alltid ska ge alla en andra chans. Men det tycker inte jag i detta läget.
Kram :)

http://thissofie.bloggplatsen.se

 
Jossan

Jossan

18 november 2011 23:29

Jag tycker att du inte ska förlåta honom visst kärlek gör så förbannat ont om man bli sårad.. Men du får även tänka så här att ifall man är otrogen en gång så är man alltid otrogen.. Jag skulle inte förlåta honom över detta utan göra en paus kanske och få tänka igenom detta. Kommer han att va otrogen igen eller kommer han va trogen? Det är ett svårt beslut men man måste tänka på sitt bästa när de gäller sånt här. Hur mycket kommer just DU att klara av ifall han är otrogen igen? Hoppas att detta är en liten hjälp på traven ialla fall. Har varit med om det mesta och varit "psykolog" till mina tjej kompisar som har haft problem.. Det är bara att höra av sig :) Massa styrke kramar

http://SweetBabySweet.bloggplatsen.se

 
filoZophie

filoZophie

19 november 2011 00:39

En gång är ingen gång men två gånger är två gånger för mycket och en vana. Dumpa honom hårt och skoningslöst och äterta ditt eget liv. Känslor... kommer och går men föremålen växlar... så är det att vara ung. Gå vidare och lär av misstagen.
Wish you luck/filoZophie

http://www.filozophie.bloggplatsen.se

 
Rebecka

Rebecka

19 november 2011 01:57

Det är trots allt en allvarlig grej han gjort och frågan är om erat förhållande kan bli detsamma igen. För att det ska bli det så måste du förlåta honom isåfall, annars kommer det bara finnas bitterhet kvar. Kan du isåfall förlåta det? Glömmer gör man ju aldrig iaf. Det kanske känns nu som att han är den rätta men det finns fler killar, det vore ju surt om du stannade med honom och så visar det sig att du kunde fått bättre. Han måste verkligen fatta att det han gjort var fel, jävligt fel! Vad du än beslutar dig för så kan det vara skönt att prata ut om det med honom åtmindstone. Så får du ett avslut. Personligen så hade jag nog inte kunnat förlåta honom ifall han hade haft sex med någon annan.
Lycka till kram!

http://troochtvivel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

elin

19 november 2011 06:04

han har krossat ditt hjärta , och otrohet försvinner aldrig från en person , det är en himla stor chans att han fortsätter vara otrogen.

 
San

San

19 november 2011 08:33

Jag förstår att det här är oerhört jobbigt för dig, jag kan bara säga, genom erfarenhet att once a cheater, ALWAYS a cheater. Jag tror att om du förlåter honom så kommer det vara bra ett tag, men han kommer trilla dit igen, (och du kommer inte kunna sluta tänka att han haft dom armarna runt en annan tjej) och just att han nekade i början när du tog upp ämnet visar ju bara att han trodde du var så dum att han kunde dölja det för dig. Mitt ex gjorde så och trodde han lärt sig ett nytt sett att dölja saker för mig,när jag förlät han, men icke. Jag tycker du lämnar honom, hur ont det än gör. Det var inte menat. Du förtjänar så mycket bättre. Jag hoppas allt löser sig! Kram

http://fcktard.bloggplatsen.se

 
Carro

Carro

19 november 2011 09:23

Jag har varit med om ett flertal killar som har varit otrogna.
Men jag kan säga så här, många förtjänar en andra chans, vissa t.o.m en tredje chans. Men till saken så tycker jag att du ska känna efter. Skulle du kunna lita på honom igen? Eftersom du älskar honom som du verkar göra så kanske du bara ska umgås med honom. Alltså att inte säga att ni är tillsammans, inte säga att du förlåtit utan se vart de leder. O prata med honom. Många går ju efter de att har man varit otrogen 1 gång så kommer de aldrig sluta. Men jo det gör faktiskt de, för vissa. Andra kommer på de att dom inte ska ha något förhållande för att dom inte kan hålla sig till 1. Men som sagt, mitt tips är att du kan börja umgås med honom. Känner du att de funkar så go for it, men känner du ett obehag eller något så är de inget att ha.. Lycka till..

http://mizzcarro87.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lelle

19 november 2011 15:39

Min kille som jag hade var också otrogen mot mig han vill ha tillbaka mig men jag vet inte häller vad jag ska göra :(

 
Ingen bild

noboytoy

26 november 2011 10:19

Skulle han förlåta dig om du var otrogen? Knappast troligt. Killar gillar nämligen inte att bli förnedrade på så sätt.

Vi tjejer förväntas alltid vara förstående och förlåtande. Av vilken anledning? Ge honom en rejäl spark i hans håriga röv och hitta en bättre kille. Han är ingenting att ha och han kommer inte att bättra sig.

Ödsla inte mer tid och energi på den här killen. SE vad han har gjort mot dig och ta bort honom ur ditt liv omedelbart!

 
Ingen bild

en tjej

28 december 2011 23:10

jag tycker inte att du ska förlåta honom att vara full är ingen orsak och förresten så borde han ha berättat för dig att han låg med en annan o att han var full o inte visste han borde ha berättat ja då då kanske det finns en chans att du förlåter honom.
ps. Älskar din blogg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sannigen - 20 april 2013 16:50

Jag mår bra efter omständigheterna. Mamma börjar må bättre och återhämtar sig fint och det gör våran familj med. Sen Johan dog så har vi varit splitrade på något sätt och det här har varit som en väckarklocka för oss alla och vi har börjat om från bö...

Av sannigen - 20 april 2013 16:43


Bloggen är väldigt lagd åt sidan för mig och jag vågar inte riktigt gå in och kolla statistiken för jag tror jag har förlorat för många av er läsare kanske till och med er alla, för jag har lovat mer och mer inlägg att jag ska bli med aktiv och jag h...

Av sannigen - 5 april 2013 13:39

Hej på er. Nu har jag lite tid och ork att försöka få ur mig ett vettigt inlägg, skriv ett inatt som aldrig publicerades för det var väldigt rörigt och osammanhängande. Som jag skriv har min mamma fått en hjärtattack och det är för 19 dagar sen och d...

Av sannigen - 30 mars 2013 11:53

Hej på er, om jag nu har några läsare kvar. Jag vet att jag har lovat gång efter gång att bli mer aktiv och skriva mer det har jag försökt det svär jag på, men det händer saker hela tiden som gör att jag har svårt att orka blogga svårt ens att kunna ...

Av sannigen - 12 mars 2013 22:22

Åh herregud vilken usel bloggare jag är! Men ni vet varför och det tycker jag gör min blogg lite charmig. Jag börjar återhämta mig från det svarta eller vad jag ska säga, jag kan inte säga att jag återhämta från min deperation för det gör jag verklig...

Presentation


Tack för att du tittar in :) Jag är en tjej som skriver en anonym blogg för jag orkade inte med alla perfekta bloggar och måste få skriva av mig.

Omröstning!


Bloggextra.se

Översätt



Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Saknar dig


Ovido - Quiz & Flashcards